Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har en Volvo 850 där kupéfläkten krånglat, tidigare gick den bara på maxfart alltså 4an, men inte 1-3.

Problemet nu är att den går på maxfart även när jag stänger av bilen. Så jag tog bort säkring 5 som är för kupéfläkten nivå 4. Och då stängde den av.

Är det motståndet som måste bytas då? Någon som har bild på vart det sitter eller nåt steg för steg hur man byter?

Hittar inget i serviceboken. Tacksam för svar
Jag har kommit fram till att det är motståndet som det är fel på. Så jag tänkte byta det, däremot är det lite krångligt och jag får inte bort handsfacket för att komma åt motståndet på baksidan? Någon som har några tips hur man gör? Skruvade lös plattan som sitter under, men handafacket med dom två plast bitarna som gör det möjligt att öppna gör att jag inte kan ta lös den, bifogar bild så ni kan se vad jag menar.
Bilagor
IMG_2466.JPG
IMG_2466.JPG (131.49 KiB) Visad 315 gånger
Hilmer skrev:
Yoakimn skrev:
Hilmer skrev:Där plastbitarna går in i själva luckan finns en urgröpning (syns till höger i bild), där pressar man ner en liten radiomejsel för att lösgöra spärren.
Okej precis till höger om där bågformade biten går ner i locket? :)
Ja precis!
Tack för svaren! Ska prova imorgon och se om det löser sig. Återkommer hur det gick att byta motståndet för mig!

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]