Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DBS70
Ja som sagt skulle byta hela mitt system från turbo och hela vägen bak. Men den nya downpipen har bara 2 hål för lambdasonder. Den ena passar men den andra kabeln är för kort. Nu är min undran om man kan skarva kabeln på lambdan, eller blir det problem? Fästet till turbon stämmer och allt annat ser bra ut. Enda skillnaden är att den gamla katalysatorn är större och har 3 hål för lambdasonder.

Mvh Danne
av DBS70
Ja nu är det som så att den gamla har tre, den nya har två hål. Men det ena hålet på det nya sitter högre upp, därför räcker inte kabeln. Det är inte ett ferrita, köpte det på BDS fick ej med någon förläning. Får prova att skarva, ska man löda eller funkar det med kabelskor?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Skarva inte. Det finns förlängningar att köpa, till och med volvo har (hade?)
Du kan förstås inte gå in där och be om "en skarvsladd till lambdan" utan det är om nån orkar plocka fram numret åt dej. Har inte vida tillgängligt. Annars föreslår jag autotech, bsr etc, de vet vad du ska ha.
av SubMarine
Jag köpte förlängningskabel till bakre lambdan hos Volvo för nåt år sedan utan problem. Hör med dem!

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]