Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en v70-00 clasic 170hk. 5 steg aut,har uppgrederat den bytt olja för 2 veckor sen,men det fans ett tom rum typ mellan 2-3 ans växel. sen 2 dar sen började W -pilen lusa & orange motor lampa lusa. .Fel koder som en kompis fick upp var TCM002b&002c. Frågade på verkstan vad det är de sa att ",% VÄXEL är kaputt, måste byta låda SNÄLLLAAA NNÅÅÅNNN!!!!: stämer det har bar haft bilen i ca 4 månader.Vad göra sälja bilen eller laga den för ca 20-25,000 kr DET KAN INTE VARA SANT.hjälp
av ranaskungen
HEJ
HAR EXAKT SAMMA PROBLEM VÄXLAR 1-2 SEN BLIR DET TOMGÅNG
PÅ VOLVO SA DEM ATT DEN TAPPAR OLJETRYCKET PÅ TREANS VÄXEL SÅ DET VAR BARA ATT LETA NY,SÅ JAG HAR ÅKT TILL BRYNÄS TRANSMISSON I GÄVLE FÖR RENOVERING KOSTAR CA 17500 INK MOMS
Användarvisningsbild
av #27
Om du säljer en bil med ett fel på så får du ett skammbud så jag skulle laga bilen och sälja efter om det blir penga kris. Annars har du en bra bil efter rep.
v70 clasic skrev:Har en v70-00 clasic 170hk. 5 steg aut,har uppgrederat den bytt olja för 2 veckor sen,men det fans ett tom rum typ mellan 2-3 ans växel. sen 2 dar sen började W -pilen lusa & orange motor lampa lusa. .Fel koder som en kompis fick upp var TCM002b&002c. Frågade på verkstan vad det är de sa att ",% VÄXEL är kaputt, måste byta låda SNÄLLLAAA NNÅÅÅNNN!!!!: stämer det har bar haft bilen i ca 4 månader.Vad göra sälja bilen eller laga den för ca 20-25,000 kr DET KAN INTE VARA SANT.hjälp
Hmm synd att du verkar ha lite problem med din bil, annars e det ju jättefina bilar, ang ditt problem så beror det ju lite på vart du bor.

Men om du bor i närheten av göteborg kan jag VARMT rekomendera en växellådsfirma som renoverade pappas låda, gick lös på 8500 kr med 1 års garanti och dn vart som NY.

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]