Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av coldhand
Bilen läcker lite kylarvätska nånstans ifrån, det blir en lite pöl under bilen, ser ut som det är lite blött nedanför generatorn i plastskyddet undertill och även lite på andra sidan kylaren..

Bytte termostat häromdan, verkar inte som att det läcker från den då det är torrt runtom vad jag kan se, såg dock en slang som var urkopplad och även lite trasig ungefär under termostathuset, lägger upp en bild och undrar vad detta är till?!

http://sv.tinypic.com/r/i1b3oo/9

Någon som vet?
Användarvisningsbild
av taxi
Bilen har ingen vvt, och jag ser tydligt att slangböjen till vevhusventilationen är lös. Så tjuvluft drar den. Jag skulle börja med att se över vevhusventilationen.
taxi skrev:Bilen har ingen vvt, och jag ser tydligt att slangböjen till vevhusventilationen är lös. Så tjuvluft drar den. Jag skulle börja med att se över vevhusventilationen.
Aha, menar du att den slangen som är helt urkopplad är den lösa till vevhus? är inte så grym på dessa motorer :D
ketto skrev:Ser ut som den ska sitta på gaveln på insuget. Kolla bakom servopumpen.
Ok, ska ta en titt där, konstigt ändå, märker inte att bilen går konstigt i den bemärkningen men så är jag inte så våldsamt kunnig heller :)
taxi skrev:När jag tittar på bilden igen så blir jag lite osäker, men du bör nog titta närmare på det i alla fall.
Jao, har inte hunnit titta än, men en lös slang känns ju sällan som något bra. :)

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]