Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
Någon som har artikelnumret på kupétempgivaren till ECC'n?
Den lilla fläkten i instrumentpanelen alltså. Min krånglar lite och sätter felkod i systemet.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Tror jag har hittat den:
9145736

Till S70 förresten...
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Plockade ur sensorn idag, testade att göra rent den men felkoden återkom senare under dagen ändå.
Artikelnumret jag hittade innan var fel. Rätt nummer är 3524841.
av Rådlös
Ja, den var ännu dyrare i US-dollar. Nästan 1500 Skr! Prova i stället dom tips du har fått om NTC-motstånd från ELFA.

Ett NTC-motstånd är ett motstånd som ändrar Ohmvärdet med temperaturen. I detta fallet blir Ohmvärdet lägre med en högre temperatur. Därför heter det Negative Temperatur Koefficient. NTC.
Det finns motsatsen också som går åt andra hållet, höjer Ohmvärdet med stigande temperatur. Dom heter PTC, Positive Temperatur Koefficient. PTC. Men du skall alltså ha ett NTC.

Ett tillägg som man bör känna till. På alla katalogpriser i ELFA tillkommer Moms! En struntsumma i det här sammanhanget, men man skall vara medveten om det. Om man inte bor i 08-området där ELFA har butiker, eller andra städer, så skall man inte köpa på postorder. Det kostar uppåt en hundralapp i frakt och expeditionsavgift. Betänk då att motståndet kostar 15 kr. Plus 100 kr. :evil:
Försök i stället att ordna inköpet med någon som bor på den orten där en butik finns.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]