- lör 01 okt 2016, 14:35
Jag kopplade in orginalförstärkaren till min v70 med en ny sc-900 stereo. (se annan tråd), radion startade och fungerade bra när jag vred tändningslåset till tvåan (även ac).
Kanske idiotiskt nog så kopplade jag inte ur batteriet när jag gjorde detta.
Jag slog av tändningen och när vi sedan kom tillbaka till bilen och skulle starta den så vägrar den starta, och det blinkade konstigt från instrumentpanelen. Bland annat srs-lampan började lysa.
De första två försöken lät det från framför panelen medan jag försökte starta (startmotorn?) men nu låter det ingenting.
Kopplade ur effektförstärkaren och radion - ingen skillnad
Kopplade ur batteriet och i igen - ingen skillnad.
Kontrollerade säkringarna och den till bakre cigarettutag har gått. Kan ha hänt tidigare dock.
Kontrollerade huvudsäkringar och hittar ingen som gått.
Vad kan ha hänt, vad kan jag göra? Har inte en massa pengar över till att bärga till bilia och be dem kolla. ( bilia ligger iofs 1km från mig)
Kanske idiotiskt nog så kopplade jag inte ur batteriet när jag gjorde detta.
Jag slog av tändningen och när vi sedan kom tillbaka till bilen och skulle starta den så vägrar den starta, och det blinkade konstigt från instrumentpanelen. Bland annat srs-lampan började lysa.
De första två försöken lät det från framför panelen medan jag försökte starta (startmotorn?) men nu låter det ingenting.
Kopplade ur effektförstärkaren och radion - ingen skillnad
Kopplade ur batteriet och i igen - ingen skillnad.
Kontrollerade säkringarna och den till bakre cigarettutag har gått. Kan ha hänt tidigare dock.
Kontrollerade huvudsäkringar och hittar ingen som gått.
Vad kan ha hänt, vad kan jag göra? Har inte en massa pengar över till att bärga till bilia och be dem kolla. ( bilia ligger iofs 1km från mig)