Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snurbo76
Hej! har ett problem med mitt larm i 850 glt 92 orginal monterat. ser ut som en carguard dosa men det står volvo på den och har 2 knappar.
Dosan slutade fungera så jag tog bort batterierna o rengorde kontakt ytorna sen vaknade dosan till liv o burjade pipa när man trycker på knapparna. glad ihågen gick jag ut o testade den på bilen och den låste och larmade på. så långt var ju allt jättebra men det blev värre när jag skulle larma av o låsa upp hände inte ett skit så ja fick testa o låsa upp med nyckeln o öppna och då drog ju larmet igång så jag fick rycka upp huven o rycka batteri kabeln. men hur fasen gör man nu då? nån som har ett bra förslag? står här o behöver bilen..........

mvh svenne :oops: :oops: :oops: :oops:
av Addekarlsson
Finns info här på forumet om hur man kodar om en fjärr till larmet. Det är vad du behöver göra tror jag. :D

Finns en pdf nånstans i nån tråd som har med 850 att göra, upplagd av mig.

Mvh/ Adde
av snurbo76
Var de den pdf filen på engelska du menar? en fråga bara hur får jag tyst på skiten så fort ja lägger på batteriet så tjuter de ju. lagom pinsamt mitt inne i samhället :oops: :oops:
Användarvisningsbild
av pudaskung
Du kan inte koda om en fjärr när larmet är aktiverat.
Funkar dosan fortfarande? Du måste avaktivera med den. Har du extra fjärr?
av snurbo76
jag kopplade ur signal hornet till larmet igår kväll sen låste jag in mig i bilen o till slut på nåt jäkla sättt lyckades jag få av larmet jag vet inte riktigt hur bara :!: :!: :!:
men nu då när larmet är avaktiverat då ska det bara vara och koda om dosan igen då fast de gör jag inte förren i helgen. har bara en fungerande dosa den andra är död tyvärr.

mvh svenne

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]