Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Beror helt på hur kunnig du är och vilka verktyg du har. Allt som behövs för ett toppackningsbyte går i runda slängar på 4000kr.
Och det är inget litet jobb som vem som helst ska ge sig på... Jag gjorde själv "misstaget" att köpa en 855T5 med kass packning, men insåg rätt snabbt att det arbete och den kostnaden det skulle landa på knappast var värt det. edit: Värt det på DEN bilen menar jag... Skulle packningen fara på V70in skulle jag byta den utan att tveka en sekund.
*citat*
Helt ärlig inte en susning..
En dag så lös bara vattennivå lampan när jag åkte hem från jobbet jag drog upp olje stickan och såg att oljan va blaskig så de va vatten i den. Den har inte frusit

kan det vara något som gör detta?
Tjena.

1500kr + ca 4000kr i material = 5500kr och en massa jobb. (4000kr = Packningar, skruvar, packboxar, kamrem inkl tillbehör, olja, glykol, mm)
Det finns ett otal väl fungerande V70 -98 till salu väl under 10,000kr så väldigt billig blir den inte.

Topplockspackningen är heller inget vanilgt fel, så bilen blir inte så mycket bättre efter bytet, mot tex ett kopplingsbyte inkl vevaxeltätning, bakvagnsbussningar, eller liknande rep, som kommer förr eller senare på alla.

En verklig koll på om det verkligen är packningen bör göras innan den rivs givetvis.
Betydligt vanligare med läckande kylare, eller värmeelement, och lite vatten i oljan kan vara tät vevhusvent, eller bara kortkörningar, osv.
Beror helt på hur mycket vatten det är.
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]