Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RoxRacoon
Jag har införskaffat en ny bil och undrade hur mycket jag skulle kunna få för min -99 V70 2.0t italiensk import, den har endast haft 3 ägare, lacken är i prima skick, motor nyligen bytt ~3år, åkt 17k mil, allt fungerar som det ska utan missljud, dock går det inte att öppna passagerar dörr utifrån, alla papper och sådant på byten är där, varav nya bromsar och nytt bromsok. Frågan är då, är det värt att försöka sälja eller ska jag bara skrota och ta avställningspengarna?
Användarvisningsbild
av RoxRacoon
Lucif3r skrev:Ptja, 10 bör du väl få iaf. Är det en B5204T2 eller B5204T3?
Det är en B5204T2 motor, kanske kan lägga den för 12,5 och låta dem pruta max till 10 då?
av sensonic
Om din beskrivning av bilen stämmer hyfsat förstår jag inte varför skrot finns som alternativ. Klart den ska säljas, det går fort i de prisnivåerna.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja 10000kr borde du lätt få för den, du skriver ju att den är bra så varför inte :) Det är bara att lägga ut en annons och hoppas.
av jwiss
Jag har upptäckt att det är enklare att sälja än att skrota, släng in en annons på blocket, typ "Opel Astra 1.6 -91, rasad motor, högstbjudande, hämtas" eller så så kommer du bli totalt nerringd. :)
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]