- fre 22 maj 2015, 16:33
#975865
Halloj!
Har fått ett nytt problem med bilen. Idag ringde sambon och sa att bilen hade hyss för sig. Den dog utan vidare när hon skulle svänga in på parkeringen. Sen gick det att starta igen och köra till parkeringsfickan, då dog den igen.
Vi kollade felkoder efter detta hände och fick fram följande:
A2:
1-3-1 LH 3.2 LH 2.4 - Varvtalssignal från tändsystemet saknas vid start
Motr 1.8 Motr 4.3 - Impulsgivarsignal saknas vid start
A6:
1-3-1 Impulsgivarsignal saknas
2-1-4 Impulsgivarsignal saknas sporadiskt
3-2-4 Kamaxelgivarsignal saknas sporadiskt
Jag antar att det är både Kamaxelgivaren och vevaxelgivaren som spökar. Känns väl ganska otroligt att de båda skulle crasha samtidigt. Men men!
Det jag nu undrar är om dessa givare är kompatibel från en 10V 850 ifrån 95? Eller är det andra givare för 20 ventilars motorn? Har nämligen en 10V som står som delplock :D
Hemskt tacksam för svar!
Har läst runt lite och det verkar vara samma impulsgivare mellan GLT och SE. Om det är bränslepumpsreläet som spökar, sätts felkodenade då?
Har fått ett nytt problem med bilen. Idag ringde sambon och sa att bilen hade hyss för sig. Den dog utan vidare när hon skulle svänga in på parkeringen. Sen gick det att starta igen och köra till parkeringsfickan, då dog den igen.
Vi kollade felkoder efter detta hände och fick fram följande:
A2:
1-3-1 LH 3.2 LH 2.4 - Varvtalssignal från tändsystemet saknas vid start
Motr 1.8 Motr 4.3 - Impulsgivarsignal saknas vid start
A6:
1-3-1 Impulsgivarsignal saknas
2-1-4 Impulsgivarsignal saknas sporadiskt
3-2-4 Kamaxelgivarsignal saknas sporadiskt
Jag antar att det är både Kamaxelgivaren och vevaxelgivaren som spökar. Känns väl ganska otroligt att de båda skulle crasha samtidigt. Men men!
Det jag nu undrar är om dessa givare är kompatibel från en 10V 850 ifrån 95? Eller är det andra givare för 20 ventilars motorn? Har nämligen en 10V som står som delplock :D
Hemskt tacksam för svar!
Har läst runt lite och det verkar vara samma impulsgivare mellan GLT och SE. Om det är bränslepumpsreläet som spökar, sätts felkodenade då?
Mitt 850 Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289555