Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Tydligen är kontakterna till broms/koppling känsliga... Vet dock inte hur man kollar dom. Du kan ju se efter så de ser hela ut iaf. Enligt uppgift ska de tydligen kosta 97 spänn stycket på volvo. Finns säkert nån som är mer haj på farthållare här!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kontakterna är självjusterande, nästan iaf...
Ta bort panelen vid pedalerna och leta upp kontakerna på broms och koppling. Tryck ner pedalen och ta tag i knappen och dra ut den. När du släpper upp pedalen igen kommer knappen att åka in "lagom" långt.

Om man lyfter i pedalen eller glider av med foten så den slår upp kan knappen ha åkt in för långt.

Hjälper inte det, så kolla vakuumslangar, säkring, felkoder...
Användarvisningsbild
av vrålvolvon
Hej!

Mitt ABS system har varit ur kopplat, så jag undrar om det kan ha med det att göra att inte farthållaren har fungerat? har inte testat den än men jag vill höra med er först för jag kan inte testa den för än till helgen.

/Nicklas
av Dialbo
min farthållare fungerar inte heller...jag har felsökt och får koden 1-2-2 "ingen hastighetssignal" är det lätt att fixa?
Användarvisningsbild
av pudaskung
Farthållare är egentligen en simpel grej :) antingen är det vaccumläckage eller så har något gått sönder eller lossnat!
Vanligast är att en givare vid pedalerna har lossnat ifrån sina fästen och därmed blockerat systemet!
Användarvisningsbild
av apersson850
Farthållaren fungerar inte om det inte finns hela bromsljuslampor heller. Klurigt samband, om man inte känner till det.
av Fredrik Sjöberg
Om man har farthållarspak, så finns det/har funnits fungerande farthållare? Nån sa att det sitter samma spak oavsett om farthållare finns i alla modeller med det låter väldigt tveksamt...
Användarvisningsbild
av ketto
du har troligen farthållare! Testat om de funkar?
Farthållarspak finns inte i alla bilar! Är extrautrustning!
Ja har bara vanliga spaken i min bilen!
Dock så vill ja gärna ha de!
av Fredrik Sjöberg
ketto skrev:du har troligen farthållare! Testat om de funkar?
Farthållarspak finns inte i alla bilar! Är extrautrustning!
Ja har bara vanliga spaken i min bilen!
Dock så vill ja gärna ha de!
Den funkar inte, får kolla ovanstående tips! Vore ju guld att få igång den igen!

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]