Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
Är lite fundersam över vevaxelmarkeringen, jäkligt otydlig. Först är det ett långt streck, sen är det ett diagonalt streck upp till höger. Är det första eller andra strecket man ska ställa kammarna efter?
Senast redigerad av 1 KnotVillage, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av taxi
Hej! Din markering verkar skum. Kan du ta en bild på den?
I övrigt rekommenderar jag tolkar, det använder jag och kan således lyxa till det och skita i alla markeringar, ska nog börja sova med tolkarna under kudden tror jag :D
Men vad menar du med "Det verkar vara en GLT"? Som jag fattar det, har inte motormodell nånting med märkning av vevaxeldrev att göra. Och var glad att du har just GLT, Biltemas tolkar verkar passa till allt som det står "Volvo och dubbla ventiler" på :D
av KnotVillage
Men märkningen på blocket är det lilla strecket, lodräta strecket? Varför är det en stor markering oxå? Det långa lodräta strecket, det vågräta sen det lilla lodräta till höger.
Användarvisningsbild
av taxi
Ingen aning, men för att förtydliga: dalen mellan de två tänderna ska vara mitt för det lodräta utstående strecket.
Har aldrig sett markeringarna så tydligt, så Grattis!
av KnotVillage
Men varför sitter inte den lilla markeringen på blocket? Den sitter ju på en annan markering. Skulle det inte räcka med det lilla strecket? Är inte så tydligt när man står uppifrån och tittar i mörker.

Navigeringen bör ju ingå i digitala tj&[…]

En dämpare låter grymt när den &[…]

Vänster bakfälg blir varm

Oken rör sig bara en bråkdels millimete[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/volvo[…]