Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v701999
Behöver lite ideer om vad jag ska gå vidare med.
abs går igång bara man nuddar bromspedalen, ibland hör man den jobba utan att man rör pedalen.
Ingen lampa i panelen som larmar om abs-fel eller något annat. när jag slår på tändningen bara så lyser allt som det ska.

Givarna är uppmätta och inga fel kunde hittas.
Styrboxen utbytt men ingen skillnad märks.
Hittar inget konstigt med vare sig kontakt eller kablar till styrboxen.
Abs-kransarna fram kontrollerade och rengjorda fram.

Det rör sig om en v70-99 med tracs
Användarvisningsbild
av taxi
Sök på ABS här på forumet, så hittar du snart hur man mäter givarnas signaler själv, med en multimeter. Är något oklart så fråga igen.
Användarvisningsbild
av taxi
Och jag skrev "givarnas signaler", om TS har snurrat på hjulen och mätt växelspänningen som genereras av givarna ska jag äta tre bullar ikväll istället för bara en.
Användarvisningsbild
av andreasw
Ja det är klart. Drack ingen kaffe vid två-fikat, kanske var lite trög!
I min förra 850 GLT så fungerade lampan som vanligt när man startade bilen, och släcktes efter en stund. Men när jag öppnade instrumentbrädan så hade dom klippt kabeln till abslampan och skarvat ihop den med en annan. Verkar vara rätt vanligt att det blir "löst" på det sättet.

Du kan ju även kolla bakre abs-kransarna, de sitter ju väldigt skyddat men man vet ju aldrig.
av S6024t
har varit med om på några bilar som gör som TS skriver,inga felcoder,men var en givare som spökade
Användarvisningsbild
av taxi
Eller kanske det jag råkade ut för: en givare satt nån millimeter för långt ifrån kransen.
Nu har jag för övrigt ätit tre bullar ändå, orkade inte vänta.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]