- mån 18 aug 2014, 12:58
#890287
I somras så ploppade slangen från nedre fästet (efter att jag stängt av bilen) och kylarvätskan rann ut.
Satte på ny slangklämma och fyllde på med vätska och har kört ett tag med det, men nu i veckan så varnade den för låg nivå och det verkar som att det läcker runt fästet, om det är slangen eller fästet är jag osäker på.
Smetade på massa vaselin runt slangen (läste det nånstans), men det verkar inte riktigt ha hjälpt.
Kan det vara så att det blivit nån spricka i slangen för att den är gammal när jag satt på ny klämma? Eller har jag dragit åt den för hårt?
Och så tänkte jag kolla om det är mycket meck med att byta ut hela slangen? Jag har inte tillgång till lyft, inte ens domkraft, klarar jag mig utan?
Satte på ny slangklämma och fyllde på med vätska och har kört ett tag med det, men nu i veckan så varnade den för låg nivå och det verkar som att det läcker runt fästet, om det är slangen eller fästet är jag osäker på.
Smetade på massa vaselin runt slangen (läste det nånstans), men det verkar inte riktigt ha hjälpt.
Kan det vara så att det blivit nån spricka i slangen för att den är gammal när jag satt på ny klämma? Eller har jag dragit åt den för hårt?
Och så tänkte jag kolla om det är mycket meck med att byta ut hela slangen? Jag har inte tillgång till lyft, inte ens domkraft, klarar jag mig utan?