- ons 06 aug 2014, 18:29
#886603
EDIT: Visade sig till sist att det nya bränslereläet från Mekonomen (som var det första jag testade) var kass.
Det går att starta normalt, efter typ 5 sekunder börjar den gå dåligt, varvet sjunker (känns som att den försöker hitta tomgången) sedan dör den. Har den stått några minuter går den som normalt lite längre, vid försök direkt efter det c.a 3-5 sekunder igen. När den dör spelar det ingen roll om jag då varvat upp den lite eller den är på tomgång.
Följande vet jag inte om det kan ha något med saken att göra, men nämner det ändå:
Felet uppstod efter att den stått i sol några timmar, körde några hundra meter, stängde av motorn, startade igen efter någon minut, då var det som ovan.
Var faktiskt en säkring som gått men till bältesvarnare och RTI inom parentes, bytte den men blev inte bättre, säkringen ser hel ut efter bytet.
Så, några bra förslag? Kan inte ge så mycket mer information nu bilen, står rätt långt iväg, ska till den imorgon.
Det går att starta normalt, efter typ 5 sekunder börjar den gå dåligt, varvet sjunker (känns som att den försöker hitta tomgången) sedan dör den. Har den stått några minuter går den som normalt lite längre, vid försök direkt efter det c.a 3-5 sekunder igen. När den dör spelar det ingen roll om jag då varvat upp den lite eller den är på tomgång.
Följande vet jag inte om det kan ha något med saken att göra, men nämner det ändå:
Felet uppstod efter att den stått i sol några timmar, körde några hundra meter, stängde av motorn, startade igen efter någon minut, då var det som ovan.
Var faktiskt en säkring som gått men till bältesvarnare och RTI inom parentes, bytte den men blev inte bättre, säkringen ser hel ut efter bytet.
Så, några bra förslag? Kan inte ge så mycket mer information nu bilen, står rätt långt iväg, ska till den imorgon.
Senast redigerad av 2 2444ever, redigerad totalt 0 gång.
Historik: PV -60, 142 -71, 244 -82, 244 -88 (alltså årsmodeller)