- sön 03 aug 2014, 17:58
#885555
Har börjat köra min fina 850 efter en liten "renovering".
Jag har börjat känna att den kanske inte går så bra som den borde. Den känns ganska trött över hela registret ochåste trycka ner gasen ganska långt för att det ska hända någonting.
Bilen har automatlåda och verkar växla när den ska.
Jag har bytt fördelarlock och rotor, men inte ens kollat på stiften. Men den rycker aldrig och går jämt på tomgången. Även bytt olja, oljefilter och luftfilter.
Det jag funderar på är kanske det variabla insuget? Det satt stenhårt när jag tog av insuget någon månad sen. Men jag smörjde upp och motionerade det så det känndes bra. Kan jag ha kopplat in fel vacuumslang dit? Vilken ska in i klockan till variabla insuget?
Sen kanske katalysatorn börjar bli ganska tät? Tycker inte jag får någon riktig knuff vid 4000 varv utan den känns ganska trött. Hur kollar jag skicket på denna? Ta ner och titta eller?
Kan dålig kompression visa sig såhär?
Mvh Andreas
Jag har börjat känna att den kanske inte går så bra som den borde. Den känns ganska trött över hela registret ochåste trycka ner gasen ganska långt för att det ska hända någonting.
Bilen har automatlåda och verkar växla när den ska.
Jag har bytt fördelarlock och rotor, men inte ens kollat på stiften. Men den rycker aldrig och går jämt på tomgången. Även bytt olja, oljefilter och luftfilter.
Det jag funderar på är kanske det variabla insuget? Det satt stenhårt när jag tog av insuget någon månad sen. Men jag smörjde upp och motionerade det så det känndes bra. Kan jag ha kopplat in fel vacuumslang dit? Vilken ska in i klockan till variabla insuget?
Sen kanske katalysatorn börjar bli ganska tät? Tycker inte jag får någon riktig knuff vid 4000 varv utan den känns ganska trött. Hur kollar jag skicket på denna? Ta ner och titta eller?
Kan dålig kompression visa sig såhär?
Mvh Andreas
Mitt 850 Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289555