Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Umbe10
Hej ! Någon spm kan tänkas veta vad nedanstående felkoder kan bero på
* omställningsventil
* misständning ventil 1
* misständning ventil 2
Tacksam för alla svar :???: :D
Senast redigerad av 1 Umbe10, redigerad totalt 0 gånger.
av Umbe10
Ingen som känner igen ovanstående felkoder/problem? Tacksam för all hjälp ..
av Umbe10
Ok o tack, känns som om attjag får kolla up detta ngt xtra, en bil jag tänkt köpa nämligen :shock:
av Umbe10
Lucif3r, bara så jag får lite mer info, du skriver tolkning?
Enligt han som skall sälja bilen är detta en utskrift från felkoderna, men om jag förstår dig rätt så är det snarare en tolkning av dom än ett identifierat fel? Tack för hjälpen..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Felkoderna är precis som det låter, koder. En kod kan se ut såhär; ABS-311(kod tagen från vol-fcr, volvo-specific kod), vilket då är en felkod på ABSen, vänster fram för att vara exakt.
Denna kod ska sedans översättas "tolkas" till ett förstårligt språk, något alldeles för många inte kan göra korrekt.
Användarvisningsbild
av taxi
Säljaren har antagligen missat siffrorna, som Lucifer skriver.
På mitt senaste papper från verkstaden stod nåt i stil med: ECM 2051-Gaspedallägesgivare, då är det "2051" som är det viktiga.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Mja, "ECM" är rätt viktigt också, så man vet vilket område det har lästs ur. Många siffer-koder delar ju samma nummer, men med olika bokstäver framför alt. olika hål (A1, A2 osv) på -95or

Har för mig att ABS och ECC har samma siffror på någon kod(311, 312? Nått sånt..). Det som skiljer dom åt då är bokstäverna, "ABS-" resp "ECC-" i vol-fcr.
Skulle man då bara säga att man har felkod "312" t ex så skulle inte det hjälpa ett skit :)
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Kabelhärvan är från reservdelsbile[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]