Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Jag har en v70 -99 2,0 se och när jag bromsar så skrapar det på höger fram det har varit innan sen blev det bra utan jag gjort nåt men nu har det börjat skrapa när jag bromsar igen och jag tog bort däcket och kollade beläggen men dom såg bra ut. nån som har några tips
av Adamp
Vet inte jag kan inte säga mycket men har bilen ståt länge kan det gnissla och ha sig på grunda av rost på skivor och belägg som försvinner när man bromsar lite. En annan anledningen kan vara broms klossarna som har ett annat material som ex Biltemas gnisslar när dom går varma gör det på min bil iallafall :roll:. Du kan ha slit varnare på bilen men jag vet inte det skarvar/gnisslar när bälleget börjar bli tunt för att varna att det börja bli dax för nya bälleg sen kan man också se det i bromsvätska behållaren om nivån sjunker lite kan det vara dax för nya bälleg. ta en bild på båda sidor och lada upp det så man kan se och bilda n bättre uppfattning.

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]

Funderar på en c70 som hobbybil, vill I s&ar[…]