Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OveLorentzon
Min V70 GLT -99 är helt död. Troligen började problemet med att batteriet dog. Konstaterat kortslutning i en cell. Startade på startkablar och fick igång den fast den gick väldigt ojämnt på tomgång samt att ETC (heter den så?). Stängde av och åkte o skaffade ett helt nytt batteri. Nu är bilen död. Startmotorn går runt o alla lampor lyser som dom brukar. Hängde på felkodsläsaren och får inget, just det INGET. Bara link error.... Vad tusan ska jag börja med?
/Ove
av OveLorentzon
Fick besked av Volvo idag.. motorstyrningsenheten död. Går inte att läsa av, programmera om eller något :(
Pärlan får gå till beg-delsmarknaden.
av SubMarine
Antar att verkstaden testade att koppla bort batteriet efter det att motorstyrenheten slutade fungera så den fått en chans att starta om sig ordentligt?
Användarvisningsbild
av Nexus
Kan ta ett dåligt ex. På mitt gamla jobb fick de in en toyota som ej fungerade. Hade ingen kontakt med styrboxen. Ny box var över halva bilens värde. Kundmottagaren köpte bilen för en skit summa sen börja han leta fel och det var bara ett kontaktstycke som satt löst. I med det och bilen gick som en klocka... :roll:
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
där ser man ja tycker det var ett riktigt exempel.

hasse.
av BjarneJ
OveLorentzon skrev:Fick besked av Volvo idag.. motorstyrningsenheten död. Går inte att läsa av, programmera om eller något :(
Pärlan får gå till beg-delsmarknaden.
Om du letar på nätet finns det företag/personer som reparerar styrdon för en spottstyver mot vad en ny koster. Vad jag har förstått går det inte att hämta ett styrdon från en skrotbil...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
BjarneJ skrev:Vad jag har förstått går det inte att hämta ett styrdon från en skrotbil...

Stämmer bra. Därimot ska det finnas boxar som har startspärren urkopplad. Har aldrig sett någon i sverige dock, eller ens någon som är villig att göra det... Ironiskt nog verkar kunskapen om dessa bilar urusel i sverige jämnfört med t ex USA :lol:

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]