Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av christhorsson
Hej volvovänner!

Jag håller som bäst på med att demontera insuget på min 850GLE -94 (för att komma åt att byta oljeseparatorn) och har stött på ett problem som jag behöver hjälp med. I min reparationshandbok stod att bränsleröret med spridare skulle dras rakt upp. Det gick bra, förutom att två spridare stannade kvar i insuget så att det pissade bensin överallt. På den ena av dessa båda spridare satt packningen (mot bränsleröret) kvar, men inte på den andra. Den som har sin packning kvar går att få på plats igen, även om det är lite slappt. Den spridare vars packning sitter kvar i bränsleröret går däremot inte att få fast alls.

Min fråga är således:

1. Vad göra med denna spridare vars packning sitter kvar i bränsleröret?

Tack på förhand!
av christhorsson
Tack. Får införskaffa spegel och lämplig tång för detta. Fick loss insuget nu och upptäcker att det är mycket skit i det. Är det torka med trasa som gäller eller kan man tvätta ur skiten och låta torka?
Användarvisningsbild
av taxi
Till nästa gång (nu var det ju skitigt och insuget kanske behövde tas loss helt ändå): jag lossade insuget och bränsleledningen, men lät spridarbrygga och spjällhus sitta kvar, och vred upp insuget åt sidan. Tryck in ventilen på spridarbryggan först för att utjämna trycket, helst med en trasa för att fånga upp den skvätt bensin som kommer.
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.