Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dalldall
nån som vet varför vevstakarna tittar ut genom blocket ibland??? övervarvning visst, men inte i dom fallen jag varit med om, gäller sugmotor 5252s, lossnar överfallen ibland?
av *pettson*
Ja dom brukar slitas loss när det går oljetorrt. Det brukar vara anledningen. Stakarna är inte dåliga, inte lagren i sej och jag har aldrig hört talas om överfall med intakta lager som lossnat. Däremot när lagren gått så hamras dom snart sönder.
av dalldall
har precis rivit ut min motor som gått 36000 mil för byte av bla ventiltätningar o lite annat smått o gott, anledningen till att jag frågade om stakarna var att jag började fundera på om det var lönt o lägga pengar på en motor som gått dom milen, hur långt kan underdelen gå på dessa om man sköter dom? dom bilarna jag såg med hål i blocken hade gått uniefär lika långt som min o fick mig o börja fundera, men då e det kanske torrkörning som varit boven i dom fallen.
av dalldall
tänker inte lyfta toppen i detta läget, behöver få ihop bilen o använda den, eftersom det står 97 på motorn får man väl förmoda att det e orginalmotorn.

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]