Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robbe74
Är det en import? Eller har 2 litersmaskinen sålts i sverige? nån som vet mer om den tänkt köpa en som e chippad
Användarvisningsbild
av XaxTrance
den är säkert importerad från Italien. har inte hört någon svensksåld 2 liters 850 turbo.
av Frigge
En trimmad Import måste vara det sämsta man någonsin kan köpa.
Har du otur så är ju mätaren skruvad, är den dessutom trimmad kan du ju räkna med problem framöver.
av robbe74
den vart chippad i sverige men billig som fan
av Frigge
robbe74 skrev:den vart chippad i sverige men billig som fan
Det du sparar i inköp kommer du få lägga på reparationer.
av Extacy98
Frigge! Varför är ALLA impoterade bilar skruvade? vad gör oss svenskar så ärliga? Såg en dokumentär på Insider TV3 där dom skulle se hur mycket dom kunde tjäna på en V70 som dom myglade med. Enligt den firman som skruvade mätaren...så är det Svenskarna som är mest oärliga. Som alltid måste man ju gå på magkänsla..sätet, pedaler, Lacken mm. Har själv en Italien import 2.0 T ..inga problem med den som inte kommer/Finns på svensk sålda 850.
av Frigge
Extacy98 skrev:Frigge! Varför är ALLA impoterade bilar skruvade? vad gör oss svenskar så ärliga? Såg en dokumentär på Insider TV3 där dom skulle se hur mycket dom kunde tjäna på en V70 som dom myglade med. Enligt den firman som skruvade mätaren...så är det Svenskarna som är mest oärliga. Som alltid måste man ju gå på magkänsla..sätet, pedaler, Lacken mm. Har själv en Italien import 2.0 T ..inga problem med den som inte kommer/Finns på svensk sålda 850.

1.Därför att det är svårare att kolla upp dess historia,serviceboken är INGET värd på en sån bil.
2. För att firmorna i Sverige som säljer dessa bilar ska tjäna pengar.
Finns ingen anledning att Importera en Volvo från tex Italien eller Tyskland prismässigt (Om man inte manipulerar den)

Visst förekommer det på Svensksålda bilar men det är lättare att kolla upp en sådan via Bilprovningen och stämplarna i boken tex.
Därför är det inte lika förekommande här då det är lättare att spåra gamla ägare.

En Importerad bil från Tyskland tex har gått MYCKET hårdare än en Svensksåld då vi inte har Autobahn här.

Jag kan LOVA dig att jag har mer erfarenhet av detta än vad du har.
av Extacy98
För att Tyskland har Autobahn..så ligger väl inte alla å bränner 220 vart dom än ska? Firmor som importerar bilar från ex Tyskland, italien mm visst. Men om dom gör som jag gjorde då..tog hem den privat? Ingen firma alltså.Ang servicebok så visst stämmer det till en viss grad..men en sketen stämpel skulle jag kunna fixa då en polare jobbar på Liljas. Hur många 850 tror du inte gått som leasing bilar här hemma i Sverige då? Med gasglada försäljare som inte bryr sig ett skit om bilen. Alltså..vill inte starta ett gräl här. Men så fort man nämner att en bil e impoterad..så säger alla Den e skruvad..den e hårt körd!! Men ALLA utländska bilägare kör ju inte rally hela dagarna, skiter i att serva, skruvar mätare.
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Extacy98 skrev:För att Tyskland har Autobahn..så ligger väl inte alla å bränner 220 vart dom än ska? Firmor som importerar bilar från ex Tyskland, italien mm visst. Men om dom gör som jag gjorde då..tog hem den privat? Ingen firma alltså.Ang servicebok så visst stämmer det till en viss grad..men en sketen stämpel skulle jag kunna fixa då en polare jobbar på Liljas. Hur många 850 tror du inte gått som leasing bilar här hemma i Sverige då? Med gasglada försäljare som inte bryr sig ett skit om bilen. Alltså..vill inte starta ett gräl här. Men så fort man nämner att en bil e impoterad..så säger alla Den e skruvad..den e hårt körd!! Men ALLA utländska bilägare kör ju inte rally hela dagarna, skiter i att serva, skruvar mätare.

håller hålt och hållet med dig! sitter själv på en import från italien ;) dock finns det ju någonting som kallas statestik, å även fast Frigge här lägger fram det lite knasigt med "Jag kan LOVA dig att jag har mer erfarenhet av detta än vad du har." så ligger det faktiskt rätt mycket i det han säger. men som sagt, statetik är procent, procent finns på papper, i verkligeheten kan det sammanfattas som antingen: slumpen (d.v.s. du har tur/otur när du köper bilen) eller: kunnande (d.v.s. du kan något om bilar och väljer att inte köpa det sönderkörda och mixdrade). ta allt me en smula salt ;)

VH Silver
av noppe72
har en v70 2.0 turbo från italien. Har haft den i snart 2år och kört ca:4000mil och inte haft några som helst problem med bilen. Den klart bästa bil jag haft och då har jag haft många. Men visst den kan vara skruvad vilket jag oxå tror men först och främst så var den jäkligt billig och sen ser man väl hur den ser ut och om den går bra. Jag har lagt ut 140:- på min bil på 2år och det var till en termostat. Förstår inte alla som klagar på import bilar, låt dom som vill köpa import att göra det och håll sedan käften. Åk i era svensksålda bilar om dom nu är så jävla bra.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]