- sön 27 apr 2014, 01:06
#859518
Hej!
Jag har hittat en 1996 års 855 2,3 l T5 som gått 17 000 mil. Bilen är importerad år 2003, besiktigad i mars men avställd. Skicket verkar vara mycket bra och den säljs av en bilhandlare som skriver att den har komplett servicebok och det obligatoriska "går fint i motor och låda". Vad som då förundrar mig är priset på 13 000 kr.
Kan det vara så enkelt att det faktum att det är en importbil drar ner priset? Spelar det någon roll på en så gammal bil att den är importerad? Har för mig att det har betydelse med lite nyare pga motorgarantier eller liknande men på en 18 år gammal bil...? Eller är det en lurig bil tror ni? Den är för mig ganska mycket en fullträff med T5, träinlägg, rätt färg, bra skick, inte så högt miltal (dock tyvärr automatväxellåda). Även om det inte är så särskilt mycket pengar som så så vill jag ju inte lägga pengar på en bil bara för att den ska haverera :(
Jag har hittat en 1996 års 855 2,3 l T5 som gått 17 000 mil. Bilen är importerad år 2003, besiktigad i mars men avställd. Skicket verkar vara mycket bra och den säljs av en bilhandlare som skriver att den har komplett servicebok och det obligatoriska "går fint i motor och låda". Vad som då förundrar mig är priset på 13 000 kr.
Kan det vara så enkelt att det faktum att det är en importbil drar ner priset? Spelar det någon roll på en så gammal bil att den är importerad? Har för mig att det har betydelse med lite nyare pga motorgarantier eller liknande men på en 18 år gammal bil...? Eller är det en lurig bil tror ni? Den är för mig ganska mycket en fullträff med T5, träinlägg, rätt färg, bra skick, inte så högt miltal (dock tyvärr automatväxellåda). Även om det inte är så särskilt mycket pengar som så så vill jag ju inte lägga pengar på en bil bara för att den ska haverera :(