Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreasw
Har nu bytt från 4-bult till 5-bult. Det gick faktiskt riktigt bra, det enda som var drygt var att inget hade blivit lossat på x antal år... Annars var det en simpel procedur :) Det enda som inte var så bra var att jag aldrig bytte navmuttrarna... Eftersom att det är de gamla så måste de tydligen bytas (?) Men får väl köpa nya sådana och smacka dit!
av mrt5
Lucif3r skrev:Det bör passa. Bak passar det garanterat... Är dock lite osäker på om splinsen på drivaxlarna skiljer där fram...

Jag vill gärna höra den långa historien om varför någon vill nedgradera sig och få tillgång till markant mindre fälgar :)
Jag drar den långa historian kort :D Håller på och bygger på min Toyota Mr2 med 850 t5 motor i. Har byggd en ny subframe med i princip en 850 framvagn bak och en framvagn med lite ford saker. Forden har 4/108 och då är det "enkelt" att byta till 4/108 även bak :D . Har inte tänkt på bromsskivor än, men det lär bli ford.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
mrt5 skrev:Jag drar den långa historian kort :D Håller på och bygger på min Toyota Mr2 med 850 t5 motor i. Har byggd en ny subframe med i princip en 850 framvagn bak och en framvagn med lite ford saker. Forden har 4/108 och då är det "enkelt" att byta till 4/108 även bak :D . Har inte tänkt på bromsskivor än, men det lär bli ford.

Aha, det låter ju skoj :) Lägg upp projektet i garage-delen på forumet :P Även om det är "fel" bil så är det ju iaf rätt motor! :mrgreen:

Nya BE (efter 19 februari 2013) har en begrän[…]

Tack för feedback 👌

Kineserna är ju glada för att ha ett ext[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]