Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Racesam skrev:Så du menar att det sitter ett kontaktstycke under baksätet också...Om det är så, då är det möjligt att det är dålig kontakt där. Mvh Samuel
sitter under främre luckan i skuffen på 855 längst fram på höger sidan
/emwtur
Du kan sätta dit den nyare typen av givare med kablar.
Fördel: Inga skarvar "ute i skiten"
Nackdel: Mer jobb att byta givare.

Har du mätt givarna från styrenhetens kontaktstycke?
Bild
Jag ska mäta från kontaktstycket so, bilden visar. Såg tidigare att värdet skulle vara 1040 ohm. När jag mätte vid givarna vid hjulen så fick jag värdet 1080-1082 ohm om jag lade den mot metall. Ska kolla efter luckan i skuffen med. Återkommer med svar på hur det utvecklar sig. Tackar alla på förhand.
Mvh Samuel
Okej. Rapport. Mätte vid kontaktstycket under huven. VF 1075 ohm, HF Inkentinken, VB ostadigt rund 2800 ohm, HB Ostadigt 2800-3300 ohm. Rev upp skuffen. Hittade ett gult kontaktstycke just ovanför tankluckan. Kollade ut mot hjul. Likadant som de värden jag fick inne i huven. Kollade och mätte mot kontakt stycket. Typ 100 och 25 ohm. Tog en bygel och då blev det oändigt.
Har tidigare mätt ute vid hjulen bak och där fått 1080 ohm. Undrar om kontaktstycket kan vara problemet? Att kabeln in är glapp där.
Mvh Samuel
Okej lite info över felsökning. HB var det kabelbrott. Den gav utslag på voltmätning men när man ohm mätte så kom felet fran(satt väl i en kardel) VB så var den nya givaren trasig. Tog den gamla givaren som blev utbytt på HB och satte in. Så nu har jag rätt mätresultat bak. Återsår HF. Blir lunchjobb idag.
Mvh Samuel
Lunch jobbet blev till idag eftersom senorn fram var trasig. Monterat en ny. Nu har den kontakt med alla. HB,VB mäter 1080 ohm och HB,VB mäter 1040 ohm. Kollar felkoder och den blinkar 1-1-1. Lampan lyser ändå. Var ut och provkörde. Olika hastigheter upp till 70-80 km. Provbromsat, tvärnitat osv. Lampan lyser. Kollat felkoder igen 1-1-1. Va är det för galet? Känner mig som Clint Eastwood. Vill sätta en kula i eländet.
Mvh Samuel
SubMarine skrev:
Racesam skrev:Ärligt har jag inte kollat säkringarna nu. men borde inte det ge en felkod då, eller att lampan skulle vara släckt?
Mvh Samuel
Om lampan lyser ska du ha felkod. Vad har du för läsare?
Hans är en 93:a så han behöver ingen läsare.
Jag har samma problem, även detta på en 93:a. Bytat 3 givare, kontrollerat alla kablar och bytat hälften, inga felkoder men lampan lyser.
Tror det börjar luta mot närmaste skrot...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 19
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]