Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vigg
StefanWasa skrev:Jag gissar på motorvärmare?
Du har så rätt så. Varit så inkollrad på annat att tanken inte slagit mig :oops:
av vigg
8,5 mil tog det...
Och 1,5 mil efter att lampan tändes så skulle jag gasa iväg på 2:an och bilen böade för att sedan vakna till liv vid lite högre varv.
Åkte in i garaget och då började tomgången pendla så den stod och gungade mellan typ 300-800 rpm.
Vart lite sne och röck ur kontakten till lmm:n. Tomgången stabiliserades efter 3-4 sek men nu fick jag ju massa andra nya felkoder pga det och den kanske hade stabiliserats ändå.
Snacka om att man känner sig maktlös.
av vigg
5-6 mil utan att lampa tänts (släckte lampan igår). Däremot så spontandog bilen när jag gick på rull i 60-70 medd kopplingen nedtryckt. Startade direkt och gick därefter som den ska.
Just nu hoppas jag innerligt att felet/felen eskalerar så det går att hitta vad det är.
av Tommty
testat att byta med en fungerande LMM (polares eller annat där man vet att en fungerar)?

låter som den kan fela.
av vigg
Nix, har tyvärr ingen att testa med. Men det vore såklart smutt.
Kan man mäta upp en LMM på något sätt?
av vigg
Någon som har tips på vart jag handlar en ny LMM till bästa pris?
Ska ha en Denso. Den är märkt "Volvo 1275636 197400-0120"

Edit: V-parts, skruvat, Autoexperten samt Mekonomen har endast motsvarande Bosch lmm. Självklart inte den jag söker.

Edit 2: Köpte en ny på volvo för 2870:- minus 10% rabatt, kommer på ons. Hittade inget vettigt annat alternativ.
av vigg
Nu när man ska byta till en ny lmm, är det något speciellt man ska göra/tänka på samtidigt vid bytet?
Typ ha batteripolen av 45 min eller liknande?
Användarvisningsbild
av taxi
Har du felkod på LMM? Då skulle jag radera den i samband med bytet.
Annars har jag haft bort min ett stort antal gånger, alltid med batteriet inkopplat, endast avstängd tändning några minuter tills jag hör systemrelät slå ifrån.
av vigg
Njaa..P0133 =sensor circuit slow response. Symtom som pendlande tomgång ibland samt tjyvstannat ett par ggr.

Böt LMM:n igår, raderade felkoden först samt hade av batteripolen 45 min så datorn nollställdes helt så att säga. Möjligt att det var onödigt men nu gjorde jag så.
Har bara kört några mil hittills utan symtom eller lampa så jag återkommer om det var LMM:n eller ej.
Mvh.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti