Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Relä'et ska väl bara vara att dra rakt uppåt? Dom brukar ju kunna sitta rätt duktigt om dom setat några år dock. clipsen brukar ju lossna av sig själva.

Annars får du tillverka ett enkelt verktyg, typ en böjd metallbit som du kan stoppa ner och haka fast under clipsen och böja ut dom.
Tackar

Blå kontakt har vid läge II i tändlåset 12v i stift blå kontakt längst ner till vänster samt blå kontakt längst ner mitten.
Vart ska jag bygga för att inte 12volt utgången ska stängas då jag vrider till III?
Bild

Dvs på relät nr 56 & 30
Bild
Nu lägger jag ner för idag. Inte ett skit klokare
Testade att starta två gånger med luft massa mätaren urkopplad. Satte tillbaks kabeln i sitt don och nu lyser lambda lampan i bilen då jag startar.
Jag hoppas att lampan kan lysa ett tag så inte en sak ytterligare måste fixas.
Kanske kan man ta bort negativ batteriklämma ett tag så kanske det löser sig självt.
Någon som kan vara vänlig att berätta vilka stift jag ska bygla på halvljus relä för att få den att lysa kontinuerligt? Bild

Rent spontant säger det mig att jag borde bygla ingång 30 (12volt) med 56a.
Dvs blått mitten längst ner mot mitten mitten dvs bygla de stora stiften på relät som ska klare högre ström

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 Dunderdon, redigerad totalt 0 gånger.
Åh andra sidan så tycker jag inte felet borde ligga på startmotorn. Tar jag ett tändstift och kollar på det så kommer det inga gnistor till den då motorn går runt utan de kommer direkt då motorn tillslut behagar att tända. Leder mig mer in på att med oscilloskop mäta ingången på tändspole som kommer från databoxen. Det borde komma en pulssignal där då jag vrider runt motorn. Gör det det så får jag kolla mer på tändspole.

Gör det inte det så ska ju den puls signalen triggas från databoxen av cam- & crank sensorerna som också ska generera puls signaler på ca 5 volt.

Nu när jag tänker på det ni säger om startmotorn. Är det så att den kanske drar runt motorn lite för långsamt så att magnetens kraftfält inte kommer upp till 5volt? Därav att sensorerna kanske fungerar med sina pulser men att de är för klena att databoxen fortsätter räkna de som nollor och således inte skickar en signal till tändspolen?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Generator Pv 444

Hej! Tack för svar ja orginal Astrolite.Kolen[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Kabelhärvan är från reservdelsbile[…]