Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mm... ni vet hur det är när man står där, man har inte tillräcklig kunskap för att dividera med dem, man är lite i beroendeställning, har inte rätta bilmekanikerklyket, han sa utan att jag nämnt byte av oljefällan att rengöring kunde kosta allt mellan tusen å tiotusen... så jag nämnde inte byte av den då, ville bara ha hyggligt rent...
Tänkte åka till verkstan å prata lite mer med dom men för att inte störa (hann inte dessutom) tänkte jag få lite info här för att kunna ta ställning, jag förstår ju att byte av oljefällan är det absolut bästa men om han nu lyckas kröka in röret och blåsa rent hyggligt vad är meningen liksom med det, kan han i bästa fall tömma oljefällan till ca 90% eller är det snarare närmare 25-50% eller är det bara kanalerna i motorblocket som blir något lite renare eller är det bara spel för galleriet?
Shit pommes frittes, okej, kanske ska snacka med dom om dom har tid att ta loss oljefällan, det är ju fan att Volvo satt den så illa till. De borde satt en skruv på lämpligt ställe man kunde ta loss och tömma geggan, eller nåt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Oj hoppsan, jag slet tydligen av en handbromswire […]

Har iaf luskat ut att den från och med &arin[…]

Hissade upp bilen. Båda sidorna är lite[…]

Mercedes nya batteriteknik gav elbilen 120 mils r[…]