Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cdx873v
*pettson* skrev:Eftersom försäkringsbolag faktiskt inte har rätt att leka lagen själva i varesej nåd eller onåd (trots att dom gjort så många ggr) så SKA dom vid misstanke polisanmäla. Är ärendet polisanmält och det undersöks så har polis rätt att kräva ut dom riktiga uppgifterna för utredningens fortlöpande.
Jag tror inte det är så lätt. de kan inte härja som de vill. men även om jag nu har fel, så kan det bli mycket svårt att härleda vem som faktiskt skrev inläggen. loggarna lär inte finnas kvar. och vem satt vid datorn? hur säkert är lösenordet? det måste ju finnas hur mycket som helst att gå på.

händer ibland att folk drar ett försäkringsbolag eller fastighetsbolag inför rätta. och det slutar ofta i en förlikning. sånt blir ju sällan offentligt så..
av cdx873v
andreas_lofgren skrev:Fortfarande:
Försäkringsbolagen behöver inte bevisa någonting. Det räcker med att de misstänker att det inte går rätt till. Då vägrar de ersättning med hänvisning till deras villkor för tjänsten som du köpt (försäkringen). Sedan är det upp till dig att inför en domstol bevisa att du är oskyldig. Lycka till med det när försäkringsbolagen drar fram hela din internethistorik. Det handlar om trovärdighet.

Bosnienstoryn finns på http://www.autopower.se
hur vet de att jag gjort inläggen? har de fingeravtryck eller bildbevis? har de loggar som visar att min dator användes då? det jag menar är att deras mål måste ju vara hur tunt som helst. kan inte vara svårt att vinna ett sånt mål.
av Lövet
Du greppar fortfarande inte hur illa det är. Det är DU som måste bevisa att du inte gjort det! Bevisbördan är omvänd.

När du köper en tjänst av ett försäkringsbolag säger du "ja" till ett stort antal villkor. Försäkringsbolagen har rätt att på helt egen hand anse att du brutit mot dessa villkor och därmed vägra ersättning. Det är ungefär samma sak som att en garanti inte gäller om du doppar telefonen i vatten = du har brutit mot villkoren. En försäkring är ingen lag utan är förknippad med ett stort antal villkor som du måste leva upp till.

Det du måste göra då är att stämma FB i domstol för avtalsbrott. I fallet skenförsäkring som är ganska vanligt brukar då försäkringsbolagen kontra med att polisanmäla dig för försäkringsbedrägeri då. Sedan säger de att de drar tillbaka anmälan om du tar tillbaka stämningen... Det har hänt flera gånger och kontentan är: Du är fucked mot ett försäkringsbolag som är ute efter dig.

Rådet till alla er därute med trim i bilarna, förkärlek för att köra fort eller rejsa eller har pappa som ägare = Håll tyst om det på Internet!
Användarvisningsbild
av Marlboroman
buddha88 skrev:2.5 T, den kan du trimma mer orginal, utan o byta delar har ja hört, turbon ska klara mer ?:-/
Mja... Den personen ska du inte lyssna så mycket mer på. Det är nämligen lite tvärs om. Lika klena stakar som de andra, går inte att köra med glt-kammar, riskabelt tunna cylinderväggar som gör det svårt att få det att hålla även om det är möjligt, mindre spridare och samma lilla snurra som på 2,0.

Nu beror det ju lite på vilken 2,5 man siktar på, men de flesta bekymren gäller alla varianter.
av cdx873v
Men om det nu är så pass illa som du säger. då kan de ju köra det med allting. ta något inlägg och hävda att jag har skrivit det. det låter ju jävligt tunt. om jag te.x heter "iloveff" på nätet och inte skriver in min kontaktinfo. och inte skriver i reg nr eller lägger in bilder på bilen. då kan de omöjligt hitta mig.
av Uthil
Hejsan!

Jag som startade tråden. Och säger bara, Satan vilket gnabb det har blivit. Med försäkringsbolag och en massa annat junk.. Det enda jag undrade om man kunde göra det eller om det skulle bli problem, Och tydligen haha :D :D :D :D :) :) :lol: :lol: :roll: :roll: skulle det bli en jäkla masa problem.. Så lägg ner nu grabbar och tjejer.. Det är skitsvårt att styrka en identitet som du har hittat på. Ta mitt namn. Det kan logga min ip-adress och spåra vart denna dator befinner sig, Men det kan inte styrka att detta meddelande kommer från denna dator eftersom datorn inte loggar forumsinlägg på ett officiellt forum. Plus så kan de inte styrka vem som har skrivit inlägget och det inte utför ett fingerprov på tangentbordet och mina fingeravtryck, men det känns lite väl mycket jobb för en som stoppar i en annan motor än den som ska sitta i den från början, Det finns väl viktigare saker för polisen att sköta..

Men skit i det nu..
av Lövet
*SUCK*

Läs mina inlägg igen. Om försäkringsbolagen vägrar ersättning så är det inte dem som ska bevisa ett skit. Du ska bevisa i tingsrätt att du inte gjort det som FB påstår. Bevisbördan är omvänd!

Det räcker alltså med att FB säger att "vi vägrar ersättning för vi har sannolika skäl att misstänka att din bil inte överensstämmer med originalspecifikationen". Sedan är det upp till DIG att bevisa att de har fel i domstol.
av Uthil
Självklart håller jag med dig.. Att det är du som ska bevisa att du är oskyldig.. Men det var inte de tråden handlade om. Tråden handlade om vilket motor som både är lättast och trimma och bäst och trimma.

Alltså vilken motor som ska sitta i innan trimmningen
av *pettson*
2,3 liter har tjockast foder. 2,5 liter är mera cylindervolym och ger mera effekt innan den brister rent fysiskt. Ska inte 2.5 litaren brista, ja då får du slänga ut en hel del mera pengar. Sen kommer vi till krinutrustningen såsom vilken turbo som ingår i köpet och spridare och liknande... Det är en fråga om din plånbok och dina önskade procentuella chanser. Ditt val alltså eftersom vi inte har en ledtråd om dina ambitioner och plånbok samt tidsram och stöd.

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]