- lör 11 jun 2016, 10:40
Kanalerna för vevhusventen sitter i blocket, tror inte man ser dom på tråg-skissen.
Moderator: Moderatorer
LOB skrev:70% säker :DDayDreamer skrev:Vet inte om bilden hjälper dig något med vart den sista skruven ska vara. Fick du förresten rent kanalen till vevhusventilationen?Var sitter kanalen til vevhusventialtionen? Nr på sprängskissen?
DayDreamer skrev:Ja det är nog den kanalen skulle jag tro :)Den rensade jag inte... Kan dock inte komma i håg att jag såg någon kocks i oljetråget där. Är det i bocket eller tråget det brukar täta sig? Min motor har gått 12000 mil med oljebyten var 800. mil så mitt spräckta oljetråg var helt utan kocks (pickupen var helt blank). Det nya oljetråget fick bada i bensin och avfettning i ngn timma men blev inte lika rent som det gamla....
LOB skrev:Det är kanalen till vevhusventilationen som sitter under insuget och går genom motorn ner till tråget som brukar bli tät. Då brukar det ryka ur oljestickan, och mitt avgasrör blev svart i mynningen.. Låter inte som något problem din bil har?DayDreamer skrev:Ja det är nog den kanalen skulle jag tro :)Den rensade jag inte... Kan dock inte komma i håg att jag såg någon kocks i oljetråget där. Är det i bocket eller tråget det brukar täta sig? Min motor har gått 12000 mil med oljebyten var 800. mil så mitt spräckta oljetråg var helt utan kocks (pickupen var helt blank). Det nya oljetråget fick bada i bensin och avfettning i ngn timma men blev inte lika rent som det gamla....
ECM innehåller termineringmotståndet f[…]