forden34 skrev:Felet åtgärdat å går som en dröm fast jag har planat toppenDet inlägget var jag helt säker skulle komma :lol:
Moderator: Moderatorer
forden34 skrev:Felet åtgärdat å går som en dröm fast jag har planat toppenDet inlägget var jag helt säker skulle komma :lol:
DTJ skrev:Det tror jag detforden34 skrev:Felet åtgärdat å går som en dröm fast jag har planat toppenDet inlägget var jag helt säker skulle komma :lol:
taxi skrev:Jag tror att man oftast får samma attityd tillbaka som man går in med på ett forum. En slarvigt formulerad fråga utan detaljer kan man liksom inte svara så mycket på. Därmed inte sagt att detta var en sådan, jag är allmän nu.
Man får satsa liksom, anstränga sig och bjuda lite på sig själv så sänker de flesta garden och är så hjälpsamma de kan vara.
Sen att Pettson och Lucifer är som de är, det kan man nog inte göra så mycket åt :D Lucifer, om jag skulle träffa dig IRL vet jag inte om jag skulle kunna hålla mig från att slå dig gul och blå. Men jag misstänker att det du skriver inte överensstämmer helt med hur du är egentligen? Verkligheten kan liksom förvanskas i skrift.
Pettson anar jag har en pedagogisk poäng med allt han skriver, det gäller bara att vara lite mottaglig. Fast nog är han allt lite hård i kanterna, men det är nog bara tills man visar någon slags motprestation.
Trevlig midsommar på er, och tänk på att det man skriver här, stannar kvar ett tag.
*pettson* skrev:
Inte ens 100års erfarenhet garanterar att nåt blivit rätt, även om det lyckats.
I det här läget var du säkert insatt i att.locket får planas 0.2mm från nytt till skrot.
Att det får vara bågnat 0.5mm på längden utan att det är utanför spec. Eller att det får vara 0.3mm vridet eller på tvären utan att det är utanför spec. Jag har själv stått där med renoverade lock från erkända firmor som jag mätt till undermått, ifrågasatt men fått garantier för. Som sen slutat illa varenda ett. Varenda gång har firmorna struntat i att erkänna tills man lägger måtten framför dom och frågar varför locket är utanför spec. Det har slutat med att firmorna fått betala reparation och fått stått för andra topplock. Du hade ju däremot lyckats. Därmed grattis till det.