- mån 06 jan 2014, 13:53
#821536
Stereon i sig drar inte mycket ström, dom brukar vara avsäkrade med typ 10-15A eller något sådant och ska således inte kunna ställa till med något otyg i elen.
Vad är det för steg du har? Samt vad är det avsäkrat till? Billigare modeller brukar kunna vara rätt instabila i sin elkonsumption. Det är ju dock lustigt att det bara händer med motorn igång...
Jag jordade mina steg i bagaget i 945an. Vart exakt kommer jag inte ihåg, men jag slipade plåtrent innan jag bultade fast jorden för att vara säker på att jorden fick bra kontakt med karossen. Första stället jag jordade på var just bältesbultarna, och det fungerade inte riktigt optimalt för mig. Möjligt att det hade fungerat om jag hade slipat plåtrent där också, men tyckte det kändes bättre att sätta jorden någon annanstans än att göra "påfrestningar" på bältena(paranoid :mrgreen: ).
Men ja... Det verkar ju som om något ligger på och stör när motorn är igång.. Vilken sida har du dragit strömkabeln till steget på?
Ska bli skoj och se hur mycket disco jag kommer få när jag kopplar in min baslåda i V70in :mrgreen: Misstänker en hel del, trots att jag bara har ett steg nu
Torgny77 skrev:Jo det låter som en vettig sak att göra! Dock så har jag ingen multimeter i dagsläget men det får blir ett inköp utav en sådan! :) Duger biltemas modeller till detta ändamål eller? Hur stor osäkerhet visar de med?Jag har en multimeter för typ 100spänn(digital), den fungerar ypperligt och visar inte mer fel än dyrare modeller. Men jag skulle väl inte vilja mäta starkström med den :roll:
Torgny77 skrev: Jag kom på en grej har voltmätare i stereon som det står hur mycket volt som matas in i den! När bilen är igång så visar den ca 14volt sjunker lite smått under peakarna med ca 0.1 volt men går snabbt upp igen dock så blinkar belysningen då! När bilen är avstängt visar mätaren mellan 11.5-12volt då blinkar ej belysningen under peakarna! Förstår mig inte på detta...Fräsigt med voltmätare i stereon, vad är det för stereo? :)
Mvh Torgny
Stereon i sig drar inte mycket ström, dom brukar vara avsäkrade med typ 10-15A eller något sådant och ska således inte kunna ställa till med något otyg i elen.
Vad är det för steg du har? Samt vad är det avsäkrat till? Billigare modeller brukar kunna vara rätt instabila i sin elkonsumption. Det är ju dock lustigt att det bara händer med motorn igång...
Jag jordade mina steg i bagaget i 945an. Vart exakt kommer jag inte ihåg, men jag slipade plåtrent innan jag bultade fast jorden för att vara säker på att jorden fick bra kontakt med karossen. Första stället jag jordade på var just bältesbultarna, och det fungerade inte riktigt optimalt för mig. Möjligt att det hade fungerat om jag hade slipat plåtrent där också, men tyckte det kändes bättre att sätta jorden någon annanstans än att göra "påfrestningar" på bältena(paranoid :mrgreen: ).
Men ja... Det verkar ju som om något ligger på och stör när motorn är igång.. Vilken sida har du dragit strömkabeln till steget på?
Ska bli skoj och se hur mycket disco jag kommer få när jag kopplar in min baslåda i V70in :mrgreen: Misstänker en hel del, trots att jag bara har ett steg nu
