Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Har jobbat på toyota ett tag i mitt liv och inte kan jag säga att dom på något sätt är unika eller har bättre saker än andra. Det enda som är unikt är *Skadehanteringen* när något inte fungerar som det ska.
Som bonus kan man räkna med att på dagen 10år för icke bästsäljande modeller utgår all produktion av reservdelar som inte sålts på ett tag.
Där ger man blanka fanken i om det finns kunder som saknar lyktor eller dörrgångjärn eller annat. Där ser man lönsamhet eller inga delar alls.
Användarvisningsbild
av Vojje
Har aldrig rostlagat ngt under bilen t.ex. bärande, golv eller tröskellådor.
Två anmärkningar hos SBP har jag fått. På nämnda bromsrör och på att låsningen på det demonterbara draget inte funkade som det skulle. Eftermonterat av mig.
Haha, då rostar väl inte Toyota. Min bror hadde en Mazda 323 från 1993, underredet var sönderrostad med en nyans av sjögrön färg och såg ut som det hadde varit nedsänkt i havet längre en det Titanic har varit.
Användarvisningsbild
av Vojje
Får väl erkänna att jag var lite halvskeptisk till hållbarheten när jag köpte den.
Men jag kan bara instämma i vad som står på dekalen i bakrutan. "My Toyota is fantastic" :lol:
Ibland har man tur 8)
Användarvisningsbild
av olgaus1993
Vojje skrev:Efter 34000 mil har jag bytt bromsrör, lambdasond 2 ggr, värmefläkt och en halvsats avgas.
Märke: Toyota
Vill man inte ligga och skruva varannan helg ska man inte köpa en gammal Volvo. Det är sant till 200%.
Det kan vara det dummaste jag hört i hela mitt liv.
Användarvisningsbild
av Vojje
olgaus1993 skrev:
Vojje skrev:Efter 34000 mil har jag bytt bromsrör, lambdasond 2 ggr, värmefläkt och en halvsats avgas.
Märke: Toyota
Vill man inte ligga och skruva varannan helg ska man inte köpa en gammal Volvo. Det är sant till 200%.
Det kan vara det dummaste jag hört i hela mitt liv.
Möjligt, men så är det enligt ledande skribenter på detta forum. Frågan har i princip varit uppe tidigare.
Om man inte offrar vänner och familj för att skruva (varannan helg), ska (inte bör) man inte köra begagnat. Volvo alltså.
Kamremsras

Att byta några ventiler är ingen st&o[…]

Missljud -22 V60 T6

Låter videon jag länkar till nedan tala[…]

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i ver[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mella[…]