Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Har beställt motornskylfläkt nu, från en 95 med plastramen och vad Jag förmodar med ecc som Jag har. Den har samma färger på kablarna som Min bil. Pris 500 Skr ungefär. Ingick röret mella kylaren och boxarna.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Om Jag lämnar in att byta motorhärvan, vad kan det vara i arbetstimmar ungefär.
Samt byta kylfläkt samtidigt, den ger väl bättre utrymme om den är veck?
Det ser ut som att jag kanske skulle ha svårigheter med ett sånt här Jobb. Ringde till en som sägs ha erfarenhet av såna jobb och volvo, svarade att ungefär 8 timmar.
Tacksam för all info!
av *pettson*
Det är omöjligt iallafall för mej att svara på då jag inte ser omfattningen av dom skador som finns på din bil just nu.
Men att ta 8 timmar på sej är nog kanske inte en omöjlighet om man tänker på att riva gammalt, reda ut det som ska monteras och hur, samt montera och sen prova.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Tack för svaret. Fick en bilelare att komma att titta kom övvrens om 3000 i kr ungefär, Han har även tagit Mina produkter i många år.
Han viste vad han pratade om tyckte Jag, skälet lill branden ansåg han att det kunde vara att startmotorn inte hade slagit ifrån på något sätt.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Undrar vilken betydelse det har att plasten under fronten har smällt delvis av branden tänker på kylning, vindbrus, besiktningen, mm.
Väntar annars att Jag ska låna en trailer så den kommer tii verkstad.
Användarvisningsbild
av StefanT5
Har inte den plasten sittande där har inte hunnit än att få dit den efter att ja hade ner lådan på min bil och jag märker ingen skillnad.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Det har vist brunnit ända upp till boxarna, startmotorn bytas, generatorn är ett frågetecken ännu. Blir tvunget att byta hela kabelsystemet.
Misstanke är att det har varit kortis en längre tid, vissa kablar ärjat?
Användarvisningsbild
av Alfredo
Var och kollade, arbetet med att sätta nya kablar har börjat. Vissa kablar var öppna och grönärgade och felet kan ha fortgått en längre tid, sätter också detta isamband med att batteriet varit tomt emellanåt. Nära starten verkar finnas ett motorfäste där kablarna har nött under en lång tid och där branden har börjat.
En fråga som Jag har är hur kan man prova startmotorn, innan allt är monterat menar Jag. Den är borttagen, kan man sätta den i ett skruvstäd och koppla kablar?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Volvo Selekt garanti

Tyvärr verkar det svårt att hitta offic[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]

Skulle nog köpt en ny kamaxelgivare förs[…]

Ljusreglage problem

Hej alla Kikar lite på en XC90 D5 AWD 2016 […]