- sön 16 jan 2011, 19:41
zäta skrev:Några frågor, om du har växeln i neutral och vrider till startläget klickar det i något relä i reläboxen som sitter bakom batteriet i motorrummet?Alltså ja börjar misstänka något ditåt. Ska kolla upp det du bifogade. 2/76 vet jag inte var det finns men reläet ska jag kolla. Tickar så mycket inne i bilen så man hör inte när man sitter där själv. Öppna och stänga med fjärren går bra men ska inte immobilisern göra så att tändingen inte fungerar då? Jag menar startmotorn snurrar på men det startar inte? Så var det på min Audi. Till saken hör att höger baksidoruta i kombiutrymmet är krossad och där finns ju trådar i fönstret som kan vara kopplat till larm och såvidare. Hur tar man sig förbi det ifall det är så? Den vita flatkontakten i huvudsäkringsboxen kollade jag om det kommer ström vid startögonblicket men det gör det inte. Tyckte mig läsa nånstans att man kan ta sig förbi immobilisern om man kopplar en kabel från den direkt till solenoiden. Måste mäta lite mera nu märker jag så jag får mera kött på benen.
Om det inte klickar så är det förmodligen immobilisern eller larmet som stängt av möjligheten att starta starmotorn.
Om du har fjärrkontroll till dörrlåsen så prova att låsa och låsa upp bilen med fjärrkontrollen för det fjärrstyrda låset stoppar nog starmöjligheten ..om dörrarna är låsta men öppnas manuellt inifrån.

- By Kardan79