Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hade inte gett 25 tusen för den. Ja isåfall om han gjort en ordentlig service före hade jag gett 22 tusen....kanske.. :???:
av NiklasO
~Kalle~ skrev:Hade inte gett 25 tusen för den. Ja isåfall om han gjort en ordentlig service före hade jag gett 22 tusen....kanske.. :???:
Jag fick ner det till 20 och han betalar skatten (som ändå kommer till honom).
Lämnar på brabil. Byte av båda remmar (och vattenpump) samt motorfästet/bussningen för totalt ca 4500. Känns helt ok!
Serviceboken är ifylld sånär som på att de två senaste inte är gjorda. Jag gör servicen själv.
Förra året byttes bussningarna i bakvagnen, alla krängningshämmare inkl. staget och mycket annat roligt för runt 10 - 20 000, evapuratorn byttes 2005 och generatorn byttes mot en ny 2007.
av NiklasO
~Kalle~ skrev:Det låter som en bra affär tillslut :)
Jag hoppas verkligen det. :)

Tack för svaren!

Edit:
Mekonomen skulle ha över 6000 för samma jobb och då var inte agg.rem inräknad!
Bilia ville ha en 500ing mer än bra bil. :)
av Arnold
NiklasO skrev:Kollade på en 850 kombi (aut) -97 idag.
Hade gått runt 23 900.
Han ville ha 25 000.
Kamremmen hade gått för långt både till mil och årtal = direkt till verkstad.
Ej servad senast 2000 milen = gammal olja m.m.
Kupéfläkten skrek som en .. jag vet inte vad = byte.
Övre motorfäster HELT SLUT = byte.
Bakluckan ville inte stanna i öppet läge.. byte av cylindrarna där.
Skatten ej betald och förfaller denna månad.
En hel del olja på toppen (hade även runnit ner på plåten över.. grenröret?).
Misstänker att den läcker från oljepåfyllningen.
Mycket bytt i framvagnen. Packboxen mellan motor och låda bytt för ca 1 år sedan men vevhusventilationen verkade inte riktigt bra. Mycket rök och tryck ur oljestickan...
Automatoljan såg bra ut.
Fungerande AC. Förra ägaren hade bytt något som gick på närmare 10 papp.

Skulle ni ha gett 25 000 för den? Han kunde gå ner till 20 men när vi kollade skatten så ville han ha 22 eftersom att han åkte på skatten för att han ägde bilen den 1a.

Vi sa nej.
Är jag helt ute och cyklar?
Nej för fanken. Du gjorde helt rätt. Det är några rätt så dyra reparationer som krävs för att få bilen ok om du inte gör det själv. Även om du gör det själv så lär några tusenlappar ryka.
av Arnold
När jag tog tråden uppmärksammade jag inte att det fanns en sida till. Nu ser det ju ut som att du har gjort en hygglig överenskommelse med säljaren. Och du känner dig nöjd också, det är ju det viktigaste. Det är ju en hel del som redan är bytt och det är ju ett bra utgångsläge. Lycka till med bilen och jag hoppas ni får många problemfria mil tillsammans.
av NiklasO
Arnold skrev:När jag tog tråden uppmärksammade jag inte att det fanns en sida till. Nu ser det ju ut som att du har gjort en hygglig överenskommelse med säljaren. Och du känner dig nöjd också, det är ju det viktigaste. Det är ju en hel del som redan är bytt och det är ju ett bra utgångsläge. Lycka till med bilen och jag hoppas ni får många problemfria mil tillsammans.
Ja, med reparationerna som jag har kvitton på så ser bilen faktiskt bra ut.
Jag gör det mesta själv men just kamrem har jag inte vågat mig på än. Det blir så trist om jag gör fel. ;)
Nu lägger jag runt 6000kr till på den här bilen så hoppas jag att den håller länge.
I slutet av månaden så gör jag en spolning av automatlådan även om oljan var ok.
2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]