Rolf skrev:Pettson du är säkert fruktansvärdt kunnig när det gäller problem med volvo.men är du händig???
Ska jag bedöma det själv eller låta andra göra det? Frågar du mej svarar jag ja utan att skämmas. Men det är inte i mina ögon jag ska vara/ se händig ut, jag vet ju vad jag kan. Jag har iallafall klarat mej i märkes och allbilverkstad 14år och runtomkring och på fritiden konstruerat och byggt projekt från en ide på en papperslapp utan andra inblandade än lackeraren, alltifrån handknacka plåt vid renovering eller cabkonvertering med krymp o sträck till att renovera motor/växellåda eller bakaxel osv ingår, även renonvering av styrväxlar ibland. Ett projekt stod på elmia i påskas för andra gången, nu i uppfräschad form då vi byggde den 1996 ursprungligen, när vi släppte den då tog vi andra pris i europeisk custom, bilbyggarnas röstning. Motorn i den bilen är idag version nr 5 ,det hembyggda insprutningssystemet är nr 9, inredningen är nr 4 och kompletta elsystemet ifrån löskabel per meter är nr 3.Jobbade som fordonslärare ovanpå det. Har aldrig varit märkesmek åt volvo. Däremot åt Opel, toyota samt en del saab.
På hemsidan finns väl min senaste motor, har väl några motorenoveringar till fotade. Även några växellådsrenoveringar fotade.
Bilen på bilden ägs av Joakim Lindblom, den har byggts av han och mej.
Nedan drevsats urtagen ur kojalådan för omlagring och byte till omfräst hus...
Har väl runt 3200 kort på olika rep och renoveringar men man hinner och orkar inte ta kort på allt..

-)
Det här med bulten ja.., allt är inte samma som i folkmun..
En BULT är absolut inte gängbar..
Allt som går att gänga är en SKRUV det heter också SKRUVFÖRBAND. Men visst säger man bultförband och skruv om mindre skruvar och bult om grövre bultar?
En BULT är det vi felaktig kallar för sprint..
En sprint i sin tur är nåt helt annat.. Det är en bult utan skalle.
Nedan en länk till en bild på en BULT..
http://www4.banverket.se/EsaImages/Prod ... 413075.jpg