Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jaha , då var bilen på verkstaden... Det jävliga var ju att bilen hoppade igång . så jag körde dit själv :)

För att utesluta saker o ting : Frugan fick inte igång bilen till att börja med , alltså motorn gick runt men utan att tända.
Har kollat så säkringen för bränlepumpen var hel , även testat med en annan utan framgång.
Testade med ett fungerande relä (103) även det utan framgång.
Pumpen går igång 1 av 4 gånger vid "bankande" på tanken.
Och till slut så gick den alltså igång när vi skulle bogsera den till verkstan ?

Hur pass säkert är det att det är pumpen som håller på att ge sig ? Svårt att felsöka när skiten helt plötsligt fungerar. Man vågar ju inte direkt åka på långtur innan man gått till botten med det här , och samtidigt inte byta pumpen i onödan ;) ??:-/
Byt pump!!!

Nu har Du ju kommit en bit på väg så gör det, för troligtvis är det pumpen som håller på att ge sig.
Förmodligen är det en del kontaktytor i elmotorn (Kol) somär slitna som sätter sig någon tusendels millimeter när man bankar på tanken och det är tillräkligt för att strömmen ska flöda en stund. Och sen blir det samma visa igen med tätare och tätare mellanrum.

Så byt pump och kvarstår felet så har du i allafall en ny pump i tanken....
Och sorgen för den misslyckade reparationen kan man åtgärda via samtalsterapi med jourhavande präst eller liknande..... :)

Georg
Tack för alla svar , meken ringde precis o frågade om dom skulle byta soppafiltret när dom ändå hade allt nere. Höll med för fullt :mrgreen: Och som sagt , meken går den längre vägen , eller hur man ska uttrycka sig :roll:

Hur som helst så ser jag ljuset ... Hoppas bara att det får hålla i sig :lol:
PRAVDA skrev:Kostnaden för arbetet 3000 spänn :D + pump 1600 kr + soppafilter 265 kr Fick prisuppgift från Volvo via telefon, dom ville ha 11.500 kr :-O) ... Känns hyfsat bra när man tänker på det
:-O)
Under 5000kr... rackarns vad billigt. Ska själv byta pump snart hade jag tänkt mig. visserligen har jag inge större problem med den förutom att den låter illa och det stör mig. Du har ingen lust att göra lite reklam för firman så jag vet vem jag ska kontakta när jag ska byta :lol: ? Det var väl i v-rås?
Hakar på i den här gamla tråden lite, har en 99a AWD som pumpen har börjat låta lite ilsket i. Kollade här och fick massor med bra tips. Ringde dock den lokala Volvo verkstaden bara för att kolla vad det skulle kosta och lämna bort den till dem. 19900:- vill dom ha för arbete och mtrl! Dom sa oxå att det kan vara svårt och veta om det är pumpen eller injektorn som strular, där till kommer min fråga oxå, vad är injektorn? Sitter även den i tankarmaturen eller är det nån typ av hjälppump efter tanken? Ursäkta min okunnighet... :| 2-3 dagar skall jobbet ta enligt dem, men då nibblar dom väl inget hål i bilen.... vilket jag är väldigt inställd på just nu.

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]