Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
dr.zenzen skrev:Petson antingen jobbar du på biltema eller är kraftigt sponsrad av dom!För nått annat kan du ju inte hinna med förutom att sitta här och försvara dom!Det verkar som du tycker illa om personer som inte gillar biltema vad beror det på?Obs detta är inget påhopp bara en undran! :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Jag är fordonslärare.. jag försöker att lära eleverna att tänka utanför den lilla boxen som används endast till att inta föda..
I övrigt har vi ju setts i ett annat forum under samma diskussion så jagförstår inte alls överhuvudtaget hur ni orkar att tjafsa.
Det jag tycker illa om förklarade jag i ett annat forum där du ställde samma fråga. Jag har samma svar här..
Det har inte med att göra att det gäller biltema alls faktiskt. Det gäller att nånstans finns en myt att endast dyrt är bra.. Även om vi har samma tillverkare på en detalj lägger den på 15 grossister får således 15 olika priser.. så kommer artikeln vara deklarerad alltifrån ren skit till en ypperlig produkt. Sakerna kommer dessutom att naturligtvis börja i den änden där det är billigast.
Billigast= sämst..
Biltema är billiga och därför handlar väl mycket av diskussionen om detta. Hittar du flera billiga ställen kommer dom med att få vara med i diskussionen.
Samma gäller oljor.. varför är en mobil1 för 200kronor litern bättre än en för 30 kronor litern..? Enkelt svarar den oinvigde.. Det kostar att tillverka kvalite..
Bull svarar jag.. för JAG ger 30kronor per liter för den oljan DU betalar 200kr/litern för.. Alltså kan inte dom 170kronorna ge dej nån extra kvalite.. Alltså är inte kvalite rakt av kopplat till priset..
av *pettson*
JH skrev:Det var ju nån som hade sökt jobb på Biltema...
Naturligtvis, som innan du blev bannad i vårt forum för personangrepp mm så är det min person vi ska fokusera på när det handlar om billigt eller inte, skräp eller inte. Tyvärr så stämmer inte din information riktigt hundra ändå. Biltema är ju inte ETT bolag även om du vill göra det så enkelt, jag skulle inte ha nåt med butikerna att göra. Jag blev uppfångad av en rekryterare som ville att jag skulle jobba på inköp på Biltema, inköp reservdelar för att vara exakt,. Jag började därför göra research om deras inköpsavdelning så att jag visste vad jag gav mej in på, naturligtvis med deras hjälp, därför måste jag inte skvallra eller tro så mycket även om nu är en nagel i ögat på en del, men visst jag kan inte heller ta och lämna ut dom dokument jag fått då jag faktiskt skrivit på att INTE göra det, det är ju en policy dom har liksom många andra stora företag..Samma underskrift har jag gjort på Volvo personvagnar om deras kurser och litteratur, det förhindrar inte att jag vet vad jag vet och återger i egna ord. Nåt som inte faller en del personer i smaken. Hursomhelst dock var jag inte intresserad av allt när det blev flytt till helsingborg isåfall, att slita upp allt här och sälja huset med mera. Då vi var två intressenter till platsen så fick han platsen då jag helt enkelt gav upp min chans. I övrigt kanske det skulle blivit han iallafall vad vet jag? Vore intressant nu att få reda på hur det här påverkar fakta?
Har detta nu löst din knut om hjullager? Att rota i mitt privatliv menar jag?
Användarvisningsbild
av Claes74
*pettson* skrev:
JH skrev:Det var ju nån som hade sökt jobb på Biltema...
Naturligtvis, som innan du blev bannad i vårt forum för personangrepp mm så är det min person vi ska fokusera på när det handlar om billigt eller inte, skräp eller inte. Tyvärr så stämmer inte din information riktigt hundra ändå. Biltema är ju inte ETT bolag även om du vill göra det så enkelt, jag skulle inte ha nåt med butikerna att göra. Jag blev uppfångad av en rekryterare som ville att jag skulle jobba på inköp på Biltema, inköp reservdelar för att vara exakt,. Jag började därför göra research om deras inköpsavdelning så att jag visste vad jag gav mej in på, naturligtvis med deras hjälp, därför måste jag inte skvallra eller tro så mycket även om nu är en nagel i ögat på en del, men visst jag kan inte heller ta och lämna ut dom dokument jag fått då jag faktiskt skrivit på att INTE göra det, det är ju en policy dom har liksom många andra stora företag..Samma underskrift har jag gjort på Volvo personvagnar om deras kurser och litteratur, det förhindrar inte att jag vet vad jag vet och återger i egna ord. Nåt som inte faller en del personer i smaken. Hursomhelst dock var jag inte intresserad av allt när det blev flytt till helsingborg isåfall, att slita upp allt här och sälja huset med mera. Då vi var två intressenter till platsen så fick han platsen då jag helt enkelt gav upp min chans. I övrigt kanske det skulle blivit han iallafall vad vet jag? Vore intressant nu att få reda på hur det här påverkar fakta?
vad gäller pris kopplat till kvalitet så har jag en kort historia, för många år sedan jobbade jag tillfälligt på en bmw verkstad, upptäkte då att 5 serien runt -93 (tror den heter e32) hade samma lykttorkarmotorer som 240/740, skillnaden var kontaktstycket.
pris volvo original ca 600, pris bmw original 1150.

Frågan är ju då, blir motorn bättre för att det sitter ett bmw specifikt kontaktstycke på den??

en del grejor som biltema säljer är nog inte lika bra som andra men jag är övertygad om att på det stora hela så är det nog ingen större skillnad
av blomman
Jag har biltema lager på vänster fram på min 850.Funkar bra än så länge iaf.
Köpte där av EN andledning,för jag tror inte mekonomens lager är 1100:- bättre.Sen om man skall följa länken i tråden så är den ju till ett lager till en annan modell och endast 99:-.
Har man köpt en för dyr bil då,att man måste just till biltema och handla för 99:-
Biltema får lika många påhopp som import bilar,folk på forum och dyl undrar hur fan jag kan köpa import.Jag brukar fråga om dom har bytt flickvän någon gång,och i regel blir svaret -ja.
Vet du vad du får?? nä just det.
Men åter till biltema det vore enkelt handla billigare eller låt bli.Jag och många med mig är glada att dom finns :-)-)
av JH
*pettson* skrev: Naturligtvis, som innan du blev bannad i vårt forum för personangrepp mm så är det min person vi ska fokusera på när det handlar om billigt eller inte, skräp eller inte. Tyvärr så stämmer inte din information riktigt hundra ändå. Biltema är ju inte ETT bolag även om du vill göra det så enkelt, jag skulle inte ha nåt med butikerna att göra. Jag blev uppfångad av en rekryterare som ville att jag skulle jobba på inköp på Biltema, inköp reservdelar för att vara exakt,. Jag började därför göra research om deras inköpsavdelning så att jag visste vad jag gav mej in på, naturligtvis med deras hjälp, därför måste jag inte skvallra eller tro så mycket även om nu är en nagel i ögat på en del, men visst jag kan inte heller ta och lämna ut dom dokument jag fått då jag faktiskt skrivit på att INTE göra det, det är ju en policy dom har liksom många andra stora företag..Samma underskrift har jag gjort på Volvo personvagnar om deras kurser och litteratur, det förhindrar inte att jag vet vad jag vet och återger i egna ord. Nåt som inte faller en del personer i smaken. Hursomhelst dock var jag inte intresserad av allt när det blev flytt till helsingborg isåfall, att slita upp allt här och sälja huset med mera. Då vi var två intressenter till platsen så fick han platsen då jag helt enkelt gav upp min chans. I övrigt kanske det skulle blivit han iallafall vad vet jag? Vore intressant nu att få reda på hur det här påverkar fakta?
Som vanligt tar du upp en massa saker som inte har med ämnet att göra.
Både du och jag vet att jag inte blev bannad pga personangrepp, utan av andra orsaker. Det framgår också av censureringen/mörkläggningen. Det är också tydligt att vissa andra skulle ha blivit bannade långt före mig om det handlade om detta...

Rota i privatliv? Jag tog upp en sak som du själv offentliggjort och som är av största intresse i denna fråga. Som många andra påpekat redan så verkar du ha ett misstänkt stort intresse för att marknadsföra Biltema. Jag har ett svagt minne av andra kopplingar till Biltema, men jag kanske kommer ihåg fel.
Senast redigerad av 1 JH, redigerad totalt 0 gånger.
av JH
*pettson* skrev: Det har inte med att göra att det gäller biltema alls faktiskt. Det gäller att nånstans finns en myt att endast dyrt är bra.. Även om vi har samma tillverkare på en detalj lägger den på 15 grossister får således 15 olika priser.. så kommer artikeln vara deklarerad alltifrån ren skit till en ypperlig produkt. Sakerna kommer dessutom att naturligtvis börja i den änden där det är billigast.
Billigast= sämst..
Biltema är billiga och därför handlar väl mycket av diskussionen om detta. Hittar du flera billiga ställen kommer dom med att få vara med i diskussionen.
OK, navet som Biltema drog tillbaka är samma som Volvos... Det är alltså förpackningen/priset som gör att just Biltemas gått sönder...? Obs, ironi...

En del reservdelar på Biltema är samma som original/märkes (fast då brukar det inte skilja lika mycket i pris). En del är det inte, men håller tillräcklig kvalitet. Men, mycket är skräp.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Suck...
Ska ni kasta verbal dynga på varandra så gör det via PM. Jag vill inte se gammalt groll från nåt annat forum här.
/Sparkz
(som plockar fram och smörjer upp hänglåset)
Användarvisningsbild
av camaro69
Grabbar, ni ska vara rädda om kulorna och fetta in dom ibland :wink:

På min förra XC70 märkte jag samma[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen? Nej, iallafall inte n&ar[…]

Det är ju en dieselmotor i bilen och vid norm[…]

Förardisplay xc40 -23.

Tack för återkopplingen ShogunX. Jag av[…]