Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
På kamremskåpan sitter en klisterlapp med motorbeteckningen.
Ex: B5254S
B 5 25 4 S
B: Bensin
5: cylindrar
2,5: Liter
4: ventiler per cylinder
S: som i sugmotor (eller F), T som i turbo.

Är klisterlappen borta så står det instansat bak på toppen, närmast remkåpan. Följ bränslerören som går över toppen ner på baksidan.

Har du regnummer kan du knacka in det på t ex http://www.autokatalogen.se/wls/menu_cl ... ch-article så får du fram en massa data.
av tomsa
Sparkz skrev:På kamremskåpan sitter en klisterlapp med motorbeteckningen.
Ex: B5254S
B 5 25 4 S
B: Bensin
5: cylindrar
2,5: Liter
4: ventiler per cylinder
S: som i sugmotor (eller F), T som i turbo.

Är klisterlappen borta så står det instansat bak på toppen, närmast remkåpan. Följ bränslerören som går över toppen ner på baksidan.

Har du regnummer kan du knacka in det på t ex http://www.autokatalogen.se/wls/menu_cl ... ch-article så får du fram en massa data.
Tack

var iväg å kollade en 855 som enligt vv var en 2.5 & importerad i höstas
men den var så satans slö så jag funderade på om dom bytt till en klenare motor i den den
Och då hjälper det ju inte vad det står i papprena å olika sidor typ autokatalogen mfl
av marcusjj
va de GLT eller SE motorn i bilen du testade? min SE är 2.5L på 140hk och jag kan säga dig att den känns slö original. Men de klart, om de är import så kan dom ju fuskat till de.
av tomsa
marcusjj skrev:va de GLT eller SE motorn i bilen du testade? min SE är 2.5L på 140hk och jag kan säga dig att den känns slö original. Men de klart, om de är import så kan dom ju fuskat till de.
Skulle enligt vv vara en 141HK i saken
Men skit samma,jag ska inte köpa den iallafall.
Repad & skavd runt om,spräckt dörrinredning,vandrande tomgång,rostskad eller spräckt dörrstopp (hade lossat ur a-stolpen)
begärde 26K för vraket
påstods ha gått ~19000 men vette tusan om inte mätarn hade "vilat" sej en aning :lol:

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]