Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
I instruktionsboken står det att varv över 3000rpm får aldrig ske när ventillyftarna tickar :) :wink: tomgångs varv ska räcka för att få dom att tystna.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
kent h skrev:Skrev aldrig att man skulle varva över 3000.
Nej men det kan vara bra att få det skrivet så att inte TS gör det. Själv så skulle jag aldrig varva en motor över 2000rpm då den tickar.
av Zhakkee
Skulle det vara möjligt att dom nya lyftarna/tryckarna jag köpte var fel på? Låter ju värre än innan tillomed. Finns det nåt sätt att "testa" dom på?
Är ju inget roligt jobb att utföra igen om man säger så..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Låter det värre än vad det gjorde innan så är det förmodligen fel på dom, för som jag har skrivit förut dom ska tystna rätt så omgående även om bilen går på tomgång.
av Zhakkee
DayDreamer skrev:Låter det värre än vad det gjorde innan så är det förmodligen fel på dom, för som jag har skrivit förut dom ska tystna rätt så omgående även om bilen går på tomgång.
Okej tack för ditt svar.
Har kontaktat firman jag köpte dom utav så får se vad dom säger om det. :)
av Zhakkee
Fick endast till svar att dom trodde mitt oljetryck var dåligt, däremot så hade jag 6 bar på tomgång vid kallstart, 2 bar vid arbetstemp på tomgång, silen och tråget är även rengjort utan framgång, Sedan dess har dom slutat svara mig tyvärr.

Tvätta rent ordentligt först, annars bli[…]

Motorhaveri s60 2.4T

Kuggar på kugghjulet som sitter på dre[…]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]