Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roh66
Lucif3r skrev:Snarare precis tvärtom... sprayen kortslöt/bryggade kontakterna.
?:-/ ?:-/ hallååå...driver du med mig eller? Sen när började WD40 tex. leda ström?
Ja du driver med mig...ha ha.. :oops: :oops:

Mvh.R.
av roh66
DayDreamer skrev:Ja det är mycket möjligt att det var så ja att det blev varmgång tack vare dålig kontakt :)
Jo men så är det. Har råkat ut för samma problem då jag hade glapp på mina knappar.
Blecken har så lågt anläggningstryck ock lite kontaktyta. Sprejade alltihop med det resultatet att inget funkade bara ibland + att det blev varmgång pga.
dålig kontakt. Det är en annan sak om man sprejar tex. släpvagnskontakten eller intaget för motorvärmaren för att förhindra krypström av allt salt. Där är anläggningstrycket mycket högre och kontaktytorna betydligt större.

Mvh.R.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hehe svårt detta :???: blev det en kortis behöver ju inte säkringen lösa ut efter som att fönster motorn jordar i dörren så om det blev kortis i knapparna till rutorna så betyder det ju att motorn får ström att gå upp och samtidigt ström för att gå ner och därav så blev det överbelastning i blekena och dom blev svarta ?:-/ ??:-/

Jag vet inte (I) jag bara gissar får väl testa att kortsluta något med 5-56 eller WD-40 och se om det blir kortis eller ej :P :D
av monarped111
Ska byta kablar i veckan.
Om de inte hjälper så byter ja spjällägesgivaren.
Men undrar om de kan va kablarna,för den hugger bara på låga varv typ när ja kör i samhället när ja växlar ner mm.
Aldrig när ja kör på 90 väg.
I da +7 grader o motorvärmare i 2 tim, när ja körde hem från jobbet, 1,5 mil.
Gick mätaren inte upp till mer än 2-3 strecket, är van vid att den står på kl 3.
Har ju bytt både termostat o givare.
Sen tänkte ja på om spjället i botten på luftfilterburken,om spjället där inte öppnar till kalluft,om de kan påverka att de hugger
av monarped111
Läst att de ska klicka till i lägesgivaren.
Men de hörs inget när ja med motorn avstängd står vid motorn o drar i gaswaiern.
Även läst att man kan mäta upp lägesgivaren me o sätta 2 pinnar o mäta ohmen. Men mäta ohm visar väll inget om givaren tappat ändlägena eller?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Jag hittar filmer på bränslefilterbyte […]

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]