taxi skrev:Tycker vi kan chansa lite till: jag har nya Biltema-ok runt om, och jag har inte behövt modifiera någon anslutning. Det enda jag har lagt märke till är det andra redan sagt, att damaskerna ser konstiga ut på dom bakre, men dom funkar än så länge.
De främre har gått problemfritt i ca fyra år, de bakre ett par månader.
Det är ju lite typiskt för Biltema; grejerna ser olika ut beroende på vilken batch de kommer från. Ena veckan kanske de hade borren inställd för djupt. Varje år tar jag bort klossarna och gör rent samt pumpar ut kolvarna så de får röra på sig, än så länge ser Biltema-okens dammskydd fina ut efter tre år och 3000 mil.
*pettson* skrev:Det går alldeles utmärkt att få tag i fabriksnya. Du får dock ta prislappen.
Sist jag såg var förra året på nätet. Usa, nytillverkade och låg på ca 2000kr stycket.
2000kr är ju billigt för ok som kommer hålla i 16 år, undrar bara vad priset skulle bli när de är hemma i Sverige efter frakt och tull.
Nexus skrev:Hade då inge problem montera mina främre ok från biltema. Var inge brickor med bara skruva dit som vanligt.
Inte skulle jag betala 3 ggr så mycket för Mekonomen skit renoveringar. Köpte ok bak till en mazda 626-88. 5 månader senare kärvade armen till handbromsen på oket så bilen knappt rörde sig....
Min far köpte bakre utbytes-ok på Mekonomen till sin 940, tror det bara dröjde ett år, max två innan en kolv satt fast. Därav mitt sökande efter fabriksnytt.
Äger ingen 144 längre, däremot en V70 2.5T 2004 och en 944 Classic.