Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Tittar ni på Top gear? Clarkson kan ju fixa allt på en bil med sin verktygslåda med enbart olika hammare i :D
Fick upp en scen i huvudet, hysteriskt..
Tack!
av Stridsvagnsteknikern
Jag har lösningen på alla dina problem, ut på motorvägen vid 3 på natten och sen gasar du så mycket kärran går och när du uppnått maxhastigheten så släpper du ratten och lutar dig tillbaks och se, det kommer inte att dröja innan alla dina problem är lösta. Se bara till att vägen är öde,,,,,,,,
Användarvisningsbild
av Ravi
Sunschreem skrev:
*pettson* skrev:Back to basic..
Hammare.. spöa allt som låter. När det tystnat är uppdraget slutfört.
:lol: :lol: :lol:

:) :)
av LOB
pelle1963 skrev:
Sunschreem skrev:
robzter skrev:Men töntar. Av alla bilar jag ägt så är volvon nog den sämsta av dom alla. Går knappt att prata med varandra utan att skrika i 140. Bältesvaningen lägger aldrig av. Volvo vill inte ta åt sig jobbet att koppla ur det. Vinglar på vägen. Listan på skit kan göras lång. Men för att stå ut den korta tiden jag nu behöver använda skiten vill jag få bort det efterblivna varningen. Sen vem fan kommer på iden att sätta en lampa vid backspegeln? Hej hej polisen jag har inget bälte på mig. Det ska vara mitt jävla val om jag vill ha det på mig eller ej. Eget ansvar. Min bmw e39 som var 2 år äldre är ju mer premium än volvo mågonsin kommer vara. Det är sånt här som gör att volvo alltid kommer ligga under tyskarna

Så åter till topic. Hur fan kopplar man ur skiten?

Bältesbögar kan skita i att svara om ni ska dryga er om att använda bältet löser problemet. Kan även tilllägga att bälteslåset är kasst på volvon och släpper lite hur fan det vill så ingen ide att lita på bältet.

Strunt du i bältet, men kom inte o gnäll när airbagen knäckt nacken på dig. Är bara en tidsfråga bort om du kör som du diskuterar..och har du en sån spydig attityd här så lär ingen vilja berätta hur man gör (Y)
På tal om airbag. Jag skulle inte vilja ha näbben klistrad mot en ratt med airbag när det smäller i trafiken. Bältets funktion är ju bl.a. att hålla huvudet på rätt avstånd från bagen när den löser ut. Att det inte är krafter att leka med (som killarna på videon inte fattar) säger allt:
Kul video... :D Videon säger också en del om ryssar och deras bristande förmåga i riskanalys.... som också bekräftas av alla dashcam videor från ryssland. De gapskrattar innan de vet om polaren är alvarligt skadad eller inte :roll:
Användarvisningsbild
av Sunschreem
pelle1963 skrev:
Sunschreem skrev:
robzter skrev:Men töntar. Av alla bilar jag ägt så är volvon nog den sämsta av dom alla. Går knappt att prata med varandra utan att skrika i 140. Bältesvaningen lägger aldrig av. Volvo vill inte ta åt sig jobbet att koppla ur det. Vinglar på vägen. Listan på skit kan göras lång. Men för att stå ut den korta tiden jag nu behöver använda skiten vill jag få bort det efterblivna varningen. Sen vem fan kommer på iden att sätta en lampa vid backspegeln? Hej hej polisen jag har inget bälte på mig. Det ska vara mitt jävla val om jag vill ha det på mig eller ej. Eget ansvar. Min bmw e39 som var 2 år äldre är ju mer premium än volvo mågonsin kommer vara. Det är sånt här som gör att volvo alltid kommer ligga under tyskarna

Så åter till topic. Hur fan kopplar man ur skiten?

Bältesbögar kan skita i att svara om ni ska dryga er om att använda bältet löser problemet. Kan även tilllägga att bälteslåset är kasst på volvon och släpper lite hur fan det vill så ingen ide att lita på bältet.

Strunt du i bältet, men kom inte o gnäll när airbagen knäckt nacken på dig. Är bara en tidsfråga bort om du kör som du diskuterar..och har du en sån spydig attityd här så lär ingen vilja berätta hur man gör (Y)
Blir rätt så dryg käftsmäll. 300 knyck rakt i nyllet. "Can someone take the license plate of that train that just ran me over?"
På tal om airbag. Jag skulle inte vilja ha näbben klistrad mot en ratt med airbag när det smäller i trafiken. Bältets funktion är ju bl.a. att hålla huvudet på rätt avstånd från bagen när den löser ut. Att det inte är krafter att leka med (som killarna på videon inte fattar) säger allt:
av robzter
Jag ställde en ärlig fråga. ni har ingen aning om hur min bil är utrustad osv. kanske inte ens sitter airbags i den längre. bilen kanske inte ens bara går på gatan.

de som verkar mest omogna är ni själva.

Åter till frågan hur kopplar man ur bältesvarningen?`köpte en billig hink undertiden min riktiga brukis byggs om. så ni kan vara lugna. blir inte någon mer volvo efter den här. sämre community får man fan leta efter. falskt säkerhetstänk. finns många fall dokumenterade faktiskt att hade dom haft bälte på sig så hade dom aldrig överlevt. räcker med som sagt att jag flyttar skroten på parkeringen så tickar skiten
Användarvisningsbild
av Ravi
Det var ju ett jävla gnäll angående detta forum! Du vet väl inte vad folket här inne bidrar till ! Tycker du inte om Volvo så leta efter svar nån annanstans ! För min del får du göra som du vill med ditt bälte!! Folket här inne var lite ironiska med ditt inlägg så va inte bitter Batman !
Användarvisningsbild
av darkien
klipp alla kablar med orange hölje du hittar så slutar de ticka när du hittar rätt eller så tar du slägga o yxa tills de blir tyst
Användarvisningsbild
av SvenB
robzter skrev: de som verkar mest omogna är ni själva.
Du som verkar så jävla mogen ?:-/ Tänk efter, klipp sönder bältet och stoppa låset i fållan.

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]

Det där borde ju vara ett lämpligt repob[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]