Plåten som håller fast kamaxlarna i framkanten är extremt enkel att fixa själv. Det är ju istortsett bara en bockad plåt med några hål.
"vingarna" kan man bygga genom att kapa ett par gamla tändstift, i med en gängad stång, ett par plattjärn och några vingmuttrar med så stora vingar man kan hitta. Det viktigaste är att man får ett konstant jämnt tryck över hela kamkåpan, så skruva 13 varv på ena sidan för att sedan skruva 13 varv på andra sidan är inte en bra idé, utan det handlar om max 1 varv åt gången. Med stora vingar kan man enkelt skruva på dom samtidigt, och då har man ett konstant jämnt tryck hela vägen ner.
Sen är det smart att "följa med" med skruvarna som håller kamkåpan, så inte all belastning hamnar på "vingarna". Viktigt är dock att bara skruva ner dom till precis när det börjar ta emot. Dom får inte trycka ner kamkåpan mer än vingarna gör. Det är ett relativt tidskrävande arbete, men bättre det än att man får kasta hela toppen som pettson beskrev
Tången är därimot betydligt svårare att fixa själv, men sen kan man ju diskutera hurvida den faktisk är nödvändig. Personligen anser nog jag att den inte är nödvändig om man bara ska göra detta 1-2ggr. Ska man därimot göra det fler gånger (som jag antar pettson gör/har gjort :roll: ) så är den säkert väldigt smidig.
Man lär dock vara jäääkligt försiktig när man lossar kåpan, så det inte blir snedbelastning då också. Där handlar det om typ ett kvarts varv på varje skruv, och sedan banka med en mjuk hammare(trä/gummi, snickarhammre är ingen bra idé) runt kamkåpan(försiktigt!) så pass att limmet börjar släppa.