Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SubMarine
Andreasesssjuttio skrev:förresten, om den inte är aktiverad. Är det nån som har nån uppfattning om vad det kan tänkas kosta att aktivera den?
Jag gav 1500kr för mjukvara och nedladdning av denna på Upplands Motor i Akalla för tre år sedan.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag råkar ha instrument till salu, men för att klargöra: har du klocka och temp endast i displayen eller har du även textrader i kanterna, typ km-0, nuvarande förbrukning och lite till? Bara att du inte kan välja nåt av det?
Användarvisningsbild
av taxi
Kolla då med en verkstad om upplåsning. Men 1500 kr låter dyrt, för dom pengarna kan du köpa fem instrument på returbilen med upplåst färddator :D
Eller du kanske kan höra med säljaren igen om vad som kan ha hänt?
av Andreasesssjuttio
taxi skrev:Kolla då med en verkstad om upplåsning. Men 1500 kr låter dyrt, för dom pengarna kan du köpa fem instrument på returbilen med upplåst färddator :D
Eller du kanske kan höra med säljaren igen om vad som kan ha hänt?
Tänker att d kan vara ett försök till eftermontering. Kanske att bara knappen finns?? Troligt scenario? Men annars, vad kostar instrumentet du talar om?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ett helt instrumenthus, dvs den där grejen som innehåller alla mätare samt färddatorn, brukar ligga på mellan 300-800kr, beroende på skrot. Vissa, eller kanske t om dom flesta, skrotar är smarta och tar extra betalt för instrumenthus med upplåst färddator.

Bästa är nog att hålla utkik efter privata annonser (t ex blocket). Det brukar vara mer vettiga priser det handlar om då.

Några saker du måste komma ihåg:
Det nya instrumenthuset får inte vara nyare än -98 (dvs, 99-00 fungerar INTE)
Det nya instrumenthuset måste också vara från en bil med samma drivmedel som din (kunde inte se att du nämnde vilket drivmedel den gick på).
Din trippmätare kommer visa fel, då milen är lagrade i instrumenthuset och kommer då visa dom mil bilen huset kom ifrån hade gått vid demontering. Men det är ju bara att du skriver upp (eller fota) vad ditt nuvarande står på innan du skruvar i det nya, sen skriver upp vad det nya står på direkt efter montering. Då har du papper (eller bilder) på hur långt bilen har gått vid en ev. försäljning.
av Tommty
tänk även på att sånt sänker intresset vid försäljning med en "mätarskruvad" ställning. Även om all dokumentation finns och är 100% korrekt så finns det sådana som inte förstår och avstår hellre än att bli lurade.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Att det inte finns folk som förstår kommer man ju aldrig undan. Men har man bildbevis, samt det gamla huset kvar, så är oddsen rätt låga att någon gnäller. Någon som skulle gnälla på det skulle garanterat gnälla på andra saker också, och jag iaf vill inte sälja en bil till en sådan person.

Men det bästa är helt klart att försöka hitta ett hus som gått ungefär lika långt som ditt nuvaranda.
B230fk saknar kraft

Hej Jag har en volvo 940 med en nyrenoverad b230fk[…]

Det är där man skruvar fast dragögl[…]

Nu har jag gjort rent samtliga glidpinnar och lagt[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du äve[…]