Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ok, jag får ringa runt lite till de verkstäder som ligger närmast då jag inte är säker på att jag kan komma längre än ett par km innan motorn stannar igen. Tack för hjälpen än så länge.

Detta lilla motorproblem kom verkligen olägligt då vi innan detta hade planer på att sälja bilen och försöka få ihop lite pengar från den att lägga som en grund till en kombi till hösten. Vi får se hur det blir med den saken nu.
Hej. Svarar då vi har/haft liknande problem med fruns v70. Har själv skaffat en elm 327 för att läsa felkoder. Funkat på frugans bil o min gamla saab. Köptes på Tradera för under 150 sek. Var bor du? Tänkte om någon kan hjälpa dig o läsa ut koderna åt dig med liknande utrustning.
ELM-327 fungerar oftasts inte på 97-98, då dom kör eget system som inte är obd-standard.
Det du istället behöver är en kabel och en laptop, kabeln kan köpas på t ex ebay för under hundringen, laptop - om du inte har - går att hitta begagnat för en 500ing (eller låna någons kanske), programvaran (vol-fcr) kostar inte mer än vad man är villig till .......
Volvo742 skrev:Jag vet inte vad det ska vara för ström, men jag menade att man kunde kolla om någon ström kommer.
Man måste mäta när kontakten sitter i. Då får man dra två stycken kablar som man klämmer fast i kontaktskon.

Bästa är oscilloskop.
Och om ingen ström kommer som du säger. Vad betyder det. att spridaren inte förbrukar någon. Är spridaren pajj då? Eller bör han mäta spänningen och se om det finns spänning fram öht?

Det är inte bimetall utan en skivformad PTC-s[…]

TommyP86, fick du till Neutral genom att sätt[…]

Hej. Vi besiktigade den gamla diesel toyota Hi-Ace[…]

Injektorer

Tack för svar, krävs lite förberede[…]