Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Fungerade utmärkt på min 92:a 4 dörrars och fungerar utmärkt på min 94års kombi. Fungerar utmärkt på kompisens 96:a kombi.
av Brandis
*pettson* skrev:Fungerade utmärkt på min 92:a 4 dörrars och fungerar utmärkt på min 94års kombi. Fungerar utmärkt på kompisens 96:a kombi.
Mitt lås vågrätt i alla lägen :wink:
Användarvisningsbild
av darkien
på min va motorn stendöd på me tanke på då ja plugga in nya i kablaget för o se om motorn slog så funka de nya direkt o funka inte då ja satte kabeln i gamla låset
av Brandis
darkien skrev:på min va motorn stendöd på me tanke på då ja plugga in nya i kablaget för o se om motorn slog så funka de nya direkt o funka inte då ja satte kabeln i gamla låset
Köpte du ny Motor ? 8)
av Brandis
darkien skrev:plockade komplett låskista från reservdelsbilen ;)
Då fungerade det igen med fjärren & larmet alla dörrar ?
Användarvisningsbild
av darkien
yepps på min iaf men kan ju som sagt även va kabelbrott så e kanske läge o mäta innan du jhandlar delar i onödan
Användarvisningsbild
av Lucif3r
*pettson* skrev:Förfarandet gäller BÅDE 4 och 5 dörrars utförande. Alltså inte bara sedan eller bara kombi.
för att förenkla.. jag scannade min handbok på bilen. En bild förklarar enklare.

*picture*

Se där ja. Jäkla smidig funktion faktiskt, även om jag inte kan se mig själv behöva använda den :P .
Får tacka att du tog dig tiden att scanna in bilden :-)-)
av Brandis
darkien skrev:yepps på min iaf men kan ju som sagt även va kabelbrott så e kanske läge o mäta innan du jhandlar delar i onödan
Mätte i kabelkontakten till baklåset.
Enl min mätning kom det 12V från den Gul/svarta när jag använde fjärrkontakten.
Men låser rör ej på sig. RÄTT ? :wink:
Hur monterade du bort låset ? :roll:

Fanns 7 kablar.
Svart
Svart
Gul
Gul/svart
Grå smal
Grå grov
Brun
Användarvisningsbild
av darkien
observera hur pinnarna sitter i låskistan från lås o innerhandtag plocka bort de inre handtaget 2 st skruv 10:ans skalle lossa pinnen från nyckellåset sen själva låskistan sitter med tre torx 40 lirka upp kistan genom hålet där inre handtag sitter

Enhet #210 ska tydligen visa vä bak, pol B3&[…]

B230fk saknar kraft

Bränsletrycket ligger på nästan 3 […]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]