Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag är överlag nöjd med min servicetekniker genom åren, men detta känns ju inte bra såklart... Vad skulle ni kräva...?
Spontant kan jag betala för nya vajrar och demontera mittkonsolen själv, men att han/bilia fasiken får bjuda på resten av montaget (värt 3000kr kanske)... för hårt...?
Som kund har du rätt att reklamera varan som i detta fall är en konsumenttjänst.
Vad du ska åberopa är fel i varan/tjänsten och företaget har rätt att inom skälig tid (enl. gällande praxis 30 dagar) avhjälpa felet. I annat fall kan du vända dig till Allmänna reklamaationsnämnden (ARN) http://www.arn.se/ med ditt klagomål då summan vida överstigar de beloppsgränser som finns för nämnden.
Under alla omständigheter kan du möjligen tvingas att betala nya vajre då det är en förbrukningsgrej som under alla omständigheter skulle ha genererat materialkostnad

//BjarneJ
Beror väl lite på vad du sa att de skulle åtgärda när du lämnade in bilen, eller? Bad du om en helservice av handbromsen kanske du skulle fått det. Men nog tror jag de hade påpekat det om de hade sett det när de bytte backar, de vill säkert sälja varor och tjänster till dej med.
Så att kräva något som du kanske inte beställt.....
av *pettson*
Om kunden ska berätta för verkstaden hur dom ska utföra sitt jobb. Vad är då vitsen med verkstaden? Är inte dom proffsen?
Beställer kunden ett byte av handbromsbackar så INGÅR kontroll av vajrar eftersom mekanikern inte kan slutföra sitt jobb utan att veta konditionen på dessa. Allt annat är nonsens.
*pettson* skrev:Om kunden ska berätta för verkstaden hur dom ska utföra sitt jobb. Vad är då vitsen med verkstaden? Är inte dom proffsen?
Beställer kunden ett byte av handbromsbackar så INGÅR kontroll av vajrar eftersom mekanikern inte kan slutföra sitt jobb utan att veta konditionen på dessa. Allt annat är nonsens.

Håller med dig fullständigt.
Anledningen till att verkstad/hantverkare anlitas är ju att kunden inte har kunskap att utföra arbetet själv. Skulle bli rätt märkliga förvecklingar om det vore tvärtom.
T.ex.
Kunden skulle få tala om för snickaren att dreva dom nybytta fönstren annars blir det inte gjort. Kunden skulle få tala om för kirurgen i detalj hur man vill ha sin operation utförd. "-Nej, du sa aldrig att jag skulle sy ihop dig efteråt"

Beställer man en fungerande handbroms så innefattar det hela vägen från spaken ut till däcken anligg mot marken.
Volvo Selekt garanti

Tyvärr verkar det svårt att hitta offic[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]

Skulle nog köpt en ny kamaxelgivare förs[…]

Ljusreglage problem

Hej alla Kikar lite på en XC90 D5 AWD 2016 […]