Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Efter att batteriet har varit frånkopplat har både adaption och felkoder försvunnit. Det kan ta några dagar innan den lärt sig t ex hur den ska hålla tomgången jämn och fin. Helt normalt alltså med lite lägre tomgång i början.
Felkoder kan ju komma tillbaka om felet är kvar också. Jag råkade exempelvis dra ur kontakten till tempgivaren än gång, och bilen vägrade förstå att det var en olyckshändelse :D Var då tvungen att koppla bort batteriet för att bli av med felkoden.
av Kena
sazzle skrev:Nej inte srs. Hittade någon sida här på forumet om nollställning o då står det att srl lampan ska blinka vid nollställning.

Det ryker svart rök när du gasar. oljan är det inge fel på. den kollade jag förra veckan.
De här felen har kommit i o med att jag varit på fläktreläet och abs:n.
Jaha, servicelampan menar du. Jo men den talar bara om för dej när det är dags för underhållsservice. Den har inget med att systemet känner av att något är galet att göra. Vad som är galet med din bil har jag inget svar på annat än att om den ryker svart så får den för fet blandning. Du borde nog kolla upp felkoder för något borde det finnas.
av sazzle
Har nu kollat med tre olika felkodsläsare, inkl lånat volvos egna och ingen av dom kan avläsa en felkod utan det blir error ! Kan det vara nå fel i datan i bilen ?? Har även fått tips om att svajning av tomgången o svartrökning vid gaspådrag kan ha med att göra att kamaxelgivaren är paj ?? någon som har nå förslag ?

mvh
Kamremsras

Men den stora frågan är efter 6 å[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]